Avatar billede dmg Nybegynder
11. august 2010 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu begrænse program forbindelse op og ned

Hej Experts,

Har lige installeret Ubuntu på min gamle bærbare og er indtil videre meget imponeret.

På min primær computer har jeg NetLimiter installeret og leder efter et lignende program til Ubuntu.

Experimenter:

Trickle - Virker desværre ikke på mit program og har læst mig frem til at udvikleren er stoppet på projeket :(

Wondershaper - Har jeg også prøvet men det virker heller ik særlig godt.

Findes der virkelig ik et program hvorpå man kan allokere bandwidth til  udvalgte programmer?

Manage tak for kigget!
Avatar billede why Nybegynder
12. september 2010 - 17:31 #1
Hvis du er nørdet nok (undskyld), så er der to meget forskellige muligheder.
Du HAR allerede en kommando der kan gøre hvad du ønsker: tc (for Traffic Control). De kan læse mere om den her: http://linux.die.net/man/8/tc
Desværre er der ikke nogen GUI til den mig bekendt (men jeg kan tage fejl).

Alt efter hvilken router du har kan du måske erstatte dens firmware med dd-wrt: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices
Dette vil give dig et væld af nye muligheder. Men er heller ikke for begyndere.
Avatar billede dmg Nybegynder
14. september 2010 - 20:36 #2
Hej why,

Jeg kender godt til dd-wrt men kan ikke anvende det til dette formal.

tc lyder meget interresant, jeg vil smutte hjem og prove det een af dagende. Tak for hintet!
Avatar billede dmg Nybegynder
25. juli 2012 - 23:22 #3
hej igen. Kan ik huske hvad der skete med denne sag, men smid et svar :-)
Avatar billede dmg Nybegynder
09. august 2012 - 14:30 #4
ok jeg lukker.