Avatar billede Niceshark Nybegynder
06. august 2010 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

SMS fra Outlook 2010

I Outlook 2010 kan man oprette en SMS-konto, så man kan sende sms'er.

Det kræver bare en service provider, som jo burde være ens mobilselskab, men kan ikke finde nogle URL's til gateways der kan anvendes.

Fx kan man hos Telenor downloade en add-in der hedder "SMS fra Outlook". Med den kan man med et user+pass leveret af Telenor sende SMS'er fra Outlook. Denne add-in må jo benytte en eller anden gateway hos Telenor til at sende (ved ikke hvilken).

Nogen der kan hjælpe mig med at få hul igennem via en SMS-konto i Outlook 2010, enten med Telenor eller en anden service provider (Skype, MSN, 3rd party)
Avatar billede Niceshark Nybegynder
06. august 2010 - 14:13 #2
"SMS Udbyder" på google giver løsninger svarende til dem man kan finde ved i Outlook at søge efter en "Service Provider".

Nogle af dem fungerer tilsyneladende fint, men prissætningen er absurd, som i over faktor 10 ift. sms sendt fra mobilen (eller Skype).
Avatar billede rd Nybegynder
08. august 2010 - 08:55 #4
Jeg tror Telenor meget gerne ser at man bruger deres Add'in i stedet. Desværre så er der på Telenor.dk ikke en klient til Outlook 2010.
Men så er det jo godt at Telenor i Norge har lavet en klient der er både på Norsk og Dansk og som virker til Telenor Danmarks net. Det var min løsning på at sende SMS fra Outlook 2010.

http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenester/meldinger/smsfraoutlook/
Avatar billede bohoirup Nybegynder
20. august 2010 - 13:21 #5
Hej rd

Hvordan fik du det til at køre, for jeg kan godt installere plug in, men når jeg sender en sms kommer den aldrig frem..
Avatar billede rd Nybegynder
20. august 2010 - 17:41 #6
Jamen ja :)
Trykker på knappen "Ny sms" med telenor logoet på Startsiden.
Trykker på Funktioner -> indstillinger
Sender SMS for brugernavn
Taster brugernavn og password ind.
Trykker ok
Taster en modtager
Trykker ok
Skriver en besked og trykker send.

Jeg kan sagtens få den til at sende og den kommer frem med det samme (tror det er prioriteret sms eller hvad man kalder det).
Men jeg kan ikke få den til at sende til mit eget mobil nummer.
Avatar billede bohoirup Nybegynder
20. august 2010 - 20:24 #7
Meget mystisk. Det ser også ud som om min sender, da den kører igennem uden fejl. Der kommer bare aldrig nogen beskeder frem til modtagere.

Nå men der er jo ikke lige frem 1000 indstillings muligheder, så må nok se mig nødsaget til at konkludere at det ikke virker. Irriterer mig bare en anelse at jeg ved det virker for andre :)
Avatar billede rd Nybegynder
20. august 2010 - 20:30 #8
Ja bestemt.
Det kan måske være abonnementet som sætter en begrænsning? Det koster vidst en halv bondegård at sende SMS via Outlook igennem Telenor :)
Avatar billede bohoirup Nybegynder
21. august 2010 - 19:31 #9
Måske. Vi har et eller andet erhversvs abb. Prøver at tage en snak med Telenor omkring det :)
Avatar billede Pnord Nybegynder
25. august 2010 - 10:59 #10
Jeg har haft samme problem. Løsningen for mig var at skrive 0045 eller +45 foran modtagerens telefonnummer. Nu kører det norske program på min danske Office2010- og tilmed på dansk. Skønt !
Avatar billede bohoirup Nybegynder
26. august 2010 - 10:29 #11
Pnord> jeg kan bekræfte at den løsning virker :)

Tak for det
Avatar billede haulund Nybegynder
04. oktober 2010 - 11:52 #12
Løsningen til #5

Husk at sætte +45 foran - ellers dukker sms'en aldrig op...