Nyt IT job - hvordan forbereder jeg bedst?
Hej alleOm en måned begynder jeg på nyt job som IT-medarbejder på en offentlig uddannelses institution. Da det på sin vis er rimelig nyt for mig, vil jeg gerne høre folks anbefalinger til bøger/træning jeg bør kigge på. Her er kort om hvad jeg kan:
Jeg er uddannet elektriker med speciale i kommunikations- og sikringsteknik og har stor erfaring med data kabling (kobber/fiber).
Jeg har de seneste to år arbejdet som IT konsulent i et lille firma (2 konsulenter incl undertegnede) hvortil der har været edb butik. I de to år har jeg været bredt omkring Windows Server systemer (primært Small Business Server) og har lært at klare de mest basale ting - men jeg har dog altid haft en livline at tage fat i! Jeg har også haft taget det meste af en CCNA, men aldrig den endelige test.
I mit nye job bliver jeg ene mand der skal administrere ca 50 pc'ere med Win 7 Pro og Office 2007, 1 Server 2003 standard, en håndfuld HP printere. Herudover kommer der tilhørende netværk samt trådløst netværk. Skolen beskæftiger ca 25 lærere og omtrent 100-150 elever.
Hvad vil I anbefale at jeg kaster mig over rent uddannelsesmæssigt? Er der nogle online kurser/certificeringer jeg bør prioritere? Er der nogle specielle bøger I vil anbefale man indkøber, eller som I selv har været glade for?
Det skal siges, at skolen får udskiftet deres nuværende server til en ny HP maskine med Server 2008 til efteråret hvor den nuværende server 2003 så skal være secondary. Der er et lokalt IT firma tilknyttet skolen, men jeg vil jo gerne undgå at skulle tage kontakt til dem hvert andet øjeblik.
Håber I kan komme med nogle gode råd :)
Venlig Hilsen
Rasmus Hansen