Avatar billede MrLund Nybegynder
28. juli 2010 - 16:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sum af kurv

Jeg er ved at lave en lille webshop.

Jeg har nu brug for at få sammentalt varer

jeg har en tabel som ser sådan her ud

ID - PRIS - ANTAL

Pris indeholder pris ved 1 stk, ANTAL viser naturligvis hvor mange af produktet kunden ønsker

Jeg skal så have sammentalt summen, men hvordan gør jeg det? når den skal ind og tjekke for antal
Avatar billede flatov Nybegynder
28. juli 2010 - 16:13 #1
Er det i din SQL sætning du ønsker problemet løst?

For ellers hiver du indholdet af tabellen ud og laver ren matematik ved at gange pris med antal.
Avatar billede flatov Nybegynder
28. juli 2010 - 16:16 #2
ellers prøv med

"SELECT ID, (PRIS*ANTAL) AS TOTAL FROM DINTABEL"
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2010 - 16:17 #3
gå ind på
http://joakimweb.se/?page=scriptarkiv
og hent webshop lite
den styrer 'indkøbsvogn' via cookie - brugt sciptet som inspiration (det er let at oversætte fra svensk)
Her er der ingen betalingsdel - scriptet sender bare en bestillingsmail til firmaet.
Avatar billede MrLund Nybegynder
28. juli 2010 - 16:40 #4
flatov : Synes ikke helt det virker, den tager umiddelbart kun den første kolonne i tabellen :(

claes57: Jeg spurgte efter en løsning på et konkret problem, og ikke efter en færdig indkøbskurv ;)
Avatar billede MrLund Nybegynder
28. juli 2010 - 17:31 #5
ahh den skal selvfølgelig hedde
"SELECT ID, SUM(PRIS*ANTAL) AS TOTAL FROM DINTABEL"

tak for hjælp, smid et svar
Avatar billede flatov Nybegynder
28. juli 2010 - 20:42 #6
Ja selvfølgelig skal den det. Godt du selv var vågen :)