Avatar billede hc-riis Nybegynder
24. juli 2010 - 17:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WAMP og online adgang

Hej eksperter

Jeg har netop installeret Wamp og gået igang med at bruge det. Wordpress er blevet installeret og sat op som det første. Desværre virker det ikke helt efter hensigten, når jeg forsøger at få adgang via nettet. I Wamp-menuen har jeg valgt "Sæt online" og port 80 er forwarded - Ved at tilgå siden fra en anden computer via enten ekstern IP eller DNS, fås siden (delvist) frem. Teksten kan ses, med billederne vises ikke (kan se den forsøger at hente billederne fra localhost). Navigerer jeg derefter rundt på siden forsøger den via localhost, som selvfølgelig ikke virker. Hvad mangler jeg at sætte op, førend jeg kan tilgå min side udefra ? Skal der indsættes noget i httpd.conf filen før jeg kan tilgå siden ?

På forhånd tak.
Avatar billede mrkaynex Nybegynder
24. juli 2010 - 18:38 #1
Brug du localhost link til dine billeder o.lign.? Fx D:\programmering\lala\ditbillede.png ?
Avatar billede hc-riis Nybegynder
24. juli 2010 - 20:53 #2
hmm... jeg har blot installeret Wordpress og lagt filerne i "www" mappen som oprettes af Wamp.
Avatar billede hc-riis Nybegynder
24. juli 2010 - 21:36 #3
Har fået det op at køre nu :) Fandt en god guide på http://urbangiraffe.com/2005/05/22/installing-wordpress-on-your-own-windows-computer/3/. Har tilføjet nogle linjer til host-filen og ændrede nogle ting i Wordpress-databasen, hvorefter det hele virker som det skal :)