Avatar billede andmm Nybegynder
22. juli 2010 - 14:02 Der er 6 kommentarer

Betinget formaterng sløvt

JEg har det problem at den betingede formatering sløver regnearket så meget at jeg ikke kan arbejde i det.
Den betingede formatering farver dupletter røde.

En løsning kunne være hvis man kunne kopire farverne over i et andet excel fil, da det ikke behøver at kunne ændre sig løbende.
Men når jeg kopire det over slettes farverne.

Jeg kan heller bruge "indsæt speciel"
Avatar billede gnowak Nybegynder
22. juli 2010 - 14:51 #1
Vil du arbejde i det nye ark?

Du mister den betingede formatering, hvorfor farverne ikke kommer med. Du kan lave noget VBA-kode som permanent farver cellerne.

Venlig hilsen.

Grzegorz Nowak, cand.merc.logistik

Portefølje: http://grn.dk/content/portfolio

CV: http://grn.dk/content/about-Grzegorz-Nowak
Avatar billede andmm Nybegynder
22. juli 2010 - 15:10 #2
Jeg skal arbejde i det nye ark. Men jeg behøver kun farverne.

Hvordan er den VBA kode?
Avatar billede gnowak Nybegynder
22. juli 2010 - 22:28 #3
Umiddelbart ville jeg løbe cellerne igennem og lave en liste med værdier. Hvis en celleværdien allerede eksisterer i listen, skal cellens baggrundfarve være rød.

Men måske er der andre, der kender en snedigere metode?
Avatar billede jensen363 Forsker
23. juli 2010 - 15:12 #4
Jeg har noget modulkode som gennemsøger kolonnevis og markere/farvelægger dubleter ... er det det du ønsker ?
Avatar billede andmm Nybegynder
25. juli 2010 - 10:15 #5
Ja altså det vil jeg gerne prøve.
Avatar billede jensen363 Forsker
26. juli 2010 - 08:05 #6
Har du en mail, så kan jeg sende et eksempel