Avatar billede websted.net Nybegynder
23. juli 2001 - 02:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Newbie til FTP server

Hejsa
Jeg har lige installeret ProFTPD 1.2.1 Server på min Red Hat 7.1 Linux server.

Jeg vil gerne vide, hvordan jeg laver brugere, og hvordan jeg kan give rettigheder og start dir osv.
Avatar billede victor44 Nybegynder
23. juli 2001 - 10:40 #1
Dine brugere opretter du i systemet.

Prøv at se i /etc/proftp.conf der står det hele.
Avatar billede websted.net Nybegynder
24. juli 2001 - 22:14 #2
Hvordan?

Der står ikke hvordan jeg laver en bruger, eller hvordan jeg giver rettigheder osv...
Avatar billede websted.net Nybegynder
25. juli 2001 - 16:51 #3
Er du der ?
Avatar billede daniboy Nybegynder
25. juli 2001 - 17:00 #4
Mon ikke de information som du skal bruge står i den angivne fil?

eller var det der du ikke kunne finde det?
Avatar billede websted.net Nybegynder
25. juli 2001 - 17:43 #5
Jeg kan sagtens finde filen, men jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, for at lave en ny bruger....

Hvis du/I ved det, må i meget gerne lige skrive \'koden\' til en bruger, med et ens eget dir, og med rettigheder til alt i mappen...
Avatar billede gathond Nybegynder
26. juli 2001 - 22:30 #6
en mulighed er at lade proftpd bruge systemets brugere,
så logger brugerne ind i deres homedir, som de ville gøre via ssh.

i så fald vil jeg tro det kan gøres vha . adduser kommandoen. vil tro at standard opsætningen er lavet så dette netop er tilladt.
Avatar billede websted.net Nybegynder
27. juli 2001 - 11:42 #7
Det var nu mere med MySQL support, men tak fordi i prøvede