Avatar billede gnizten Nybegynder
08. juli 2010 - 07:06 Der er 2 kommentarer

Import af prisfiler

Jeg importerer prisfiler til mit system (C5 ver.4) fra flere leverandører. Men da jeg kun bruger mit lagermodul til at hente varer og priser til mine ordrer/fakturaer, ønsker jeg at undgå lagertræk. Dette har jeg undgået ved at sætte varer til ydelser.  Jeg har hidtil gjort det at jeg har importeret prisfilen, derefter eksporteret denne til kommafil, hvori jeg så har sat alle  varer til ydelser, og derefter importeret denne igen.
Kan man ikke sætte systemet op til ikke at lave lagertræk m.v. for at undgå denne bøvlede måde at manipulere med lager.
Avatar billede pct Nybegynder
08. juli 2010 - 07:50 #1
Du kan lave en QTX der sætter alle produkter til varetypen "ydelse", eller du kan ændre importen således, at den sætter varetypen direkte i importen.
Avatar billede mariaf Juniormester
08. juli 2010 - 08:23 #2
Det er nemmere at lave en Update i datamanipulation.

En anden mulighed at at vælge en brancheløsning til håndværk. Dermed vil du få denne og mange andre fordele med i din C5.