Avatar billede stalin Nybegynder
02. juli 2010 - 17:11 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fullrate... uden Zyxel

Hej med jer.

Hvad er det lige jeg gør galt.

Jeg har fullrate som ISP… og jeg vil IKKE bruge deres Zyxel router. Jeg vil bruge noget ordentlig udstyr. Jeg har en 3COM ADSL 11g router, som jeg før HAR fået til at koble direkte op til Fullrate. Ja…øhh.. der skete det at jeg skulle ind og pille og pludselig kom jeg til at trykke på "reset to factory defaults".. ( ja - jeg har slået mig selv).

Jeg kan imidlertid ikke huske hvordan jeg fik det til at virke første gang - og jeg arbjeder ikke med netværksopsætning til dagligt som termer er lidt rustne.

Første lig et screendump fra zyxel routeren:
http://drop.io/ih7fvfz/asset/1-jpg
http://drop.io/ih7fvfz/asset/2-jpg

Det som undre mig er denne ENCAPSULATON… som de kalder for ENET ENCAP… På en 3COM router hedder det LLC eller VC MUX… så det er første opgave!

På 3COM router ser billedet lidt andeledes ud:
http://drop.io/ih7fvfz/asset/3-jpg

Derefter skal der findes ud af om de kører PPPoE eller PPPoA…. Det er anden opgave!

Og som rosinen i pølseenden. Så er der disse 3 tjekbokse:

IPCP subnet:
IPCP subnet POPulate DHCP server:
Add Default Route:

Hvilken indflydelse de har - er 3. opgave.

håber der er en som kan være behjælpelig

med venlig hilsen
Christian
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2010 - 10:55 #1
Fejlen plejer at være routing konflikt pga samme lan subnet .

Jeg kan se du har 192.168.1.1 på fullrate lan - så på din 3com skal du logge på ineterfacen i webbrowseren og ændre lan subnet til noget andet f.x 192.168.10.1 .

og indstille den til auto ip på lan og wan - gå i status og se om den får ip på wan siden fra fullrate router . ellers så genstart lige din 3com.

De andre indstillinger kan jeg ikke se hvad du skal bruge til ...
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2010 - 10:59 #2
Men hvis din 3com kun understøtter natting til adsl kan jeg ikke se hvordan du vil få det til at virke.
Du skal bare lave en standard natting mellem de 2 routere - men det kræver at 3 com har lan - to wan ethernet - og ikke lan to adsl.