Avatar billede Martinus1973 Nybegynder
30. juni 2010 - 10:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 til gammel Mac?

Hejsa.

Jeg sidder her med en gammel Mac der hedder PowerMac4,4 (PowerPC G4 (3.3) med styresystemet Max os X 10.4.11,

Der er kun USB 1.0 og vi vil gerne køre med Skype.
Men vi har hørt at man skal have usb 2.0 for at kunne køre med Skype?
Er det muligt at skifte usb enheden ud? Eller er der en anden måde vi kan gøre det på?

Mange tak.
Avatar billede Herg Nybegynder
30. juni 2010 - 10:53 #1
nu er USB 1.0 meget langsommer end 2.0

snakker vi om et headset her? da jeg kan forestille mig at der ikke er mange af dem der er lavet til 1.0. måske fordi 1.0 ikke kan trække samtale.

Men de gamle Mac's har det emd bare at lukke helt af for en enhed hvis den ikke kører med samme "version" havde problemet med en tablet engang, der måtte jeg give op.

Så jeg ville prøve at lede efter et headset der er lavet til 1.0 eller en USB 2.0 opgradering til Mac'en
Avatar billede Martinus1973 Nybegynder
30. juni 2010 - 11:06 #2
Hej Herg.

Nej det er ikke headset. Det er et webkamera med indbygget mikrofon vi er ude efter. Vi har fundet en del, men kun til usb 2.0

Men hvad med webkamera med usb 1.0 med f.eks en strømforsyning ti? Eller kan man ikke købe webkamera med firewire?

Eller er der en 3 løsning?

Nu skriver du at de gamle Macs har det med at lukke af for en enhed, hvis det ikke er samme version osv. Det lyder som en klog advarsel, det er det sidste vi har brug for at bøvle med:-)
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2010 - 11:11 #3
Du kan roligt installere Skype. Problemet vil opstå når du skal have lyd ind og ud af computeren og der er det på de nye Macs nemmest at bruge et USB-headset, som muligvis kræver USB2, men det er nu ikke sikkert. Jeg er mere bekymret for om Skype kræver 10.5 eller en intel-processor, eller måske blot en G5 for at køre. Men prøv at installer Skype først og se om det virker.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2010 - 11:16 #4
Ah, jeg kom lidt for sent. Til Webcam vil jeg nok lede efter et gammelt Apple Firewire iSight, som de ikke laver længere. Men jeg er stadig mere bekymret for om Skype kræver mere end computeren kan klare.
Avatar billede Martinus1973 Nybegynder
30. juni 2010 - 12:39 #5
Hej egonspock.

Je fandt en løsning som du siger, med firewire.
Glimrende. Skype virker helt perfekt.

Mange tak for hjælpen til jer begge.
Avatar billede egonspock Seniormester
30. juni 2010 - 13:07 #6
Det var rart at høre at det kom til at virke!