Avatar billede jock Nybegynder
28. juni 2010 - 21:40 Der er 5 kommentarer

Kan ikke starte Word 2003 - (0xc0000005) fejl

Pludselig kan jeg ikke starte Word 2003. Får følgende fejlmeddelelse:

Det lykkedes ikke at initialisere programmet korrekt (0xc0000005). Klik på OK for at afslutte programmet.

Kører XP og den er opdateret med servicepack 3.

Problemt er opstået for et par dage siden, og jeg har ikke installeret ny hardware, programmer eller lignende.

Kan nogen hjælpe en ikke specielt kyndig bruger.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. juni 2010 - 23:17 #1
Under menupunktet Hjælp skulle der være en mulighed for "reparation" - har du prøvet dette?
Avatar billede ptj_11 Forsker
29. juni 2010 - 00:15 #2
Prøv at se på denne side: http://www.updatexp.com/0xC0000005.html
Jeg er opmærksom på, at du skriver at du ikke er specielt kyndig, men prøv lige at læse på linket, og hvis det ikke hjælper, så må du vende tilbage.
/ptj_11
Avatar billede jock Nybegynder
29. juni 2010 - 20:34 #3
Jeg synes ikke, at det hjælper meget.

Forslag 1: RAM fejl. Min PC har aldrig været åbnet og står med den konfiguration den er leveret med.

Forslag 2: Forstår ikke en pind :-(  Jeg har lige opdateret XP med alt hvad der ligger af opdateringer, og begrebet DEP siden omtaler aner jeg ikke hvad er.
Avatar billede enet Nybegynder
02. juli 2010 - 17:54 #4
Jeg ville prøve at geinstallere programmet.
Ellers kontakt microsoft for mere hjælp.
Avatar billede ptj_11 Forsker
04. juli 2010 - 15:03 #5
Prøv om du kan starte word i fejlsikret tilstand:
Hold tasten "Ctrl" nede mens du klikker på genvejen til word.
Hvis du kan starte word på denne måde, så skal du kigge på evt. installerede tilføjelsesprogrammer.
Der er sikkert installeret et eller andet i din normal.dot, som forhindrer din word i at starte op.
/ptj_11