Avatar billede steaken Nybegynder
25. juni 2010 - 00:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

farver ikke glatte i windows 7..

Hej!

har lige lagt windows 7 ind på min Imac og det ser ikke så godt ud. farverne bliver ikke glatte (eller hvordan man nu skal sige det).
se > http://www.steaken.dk/windows7.jpg

Nogen der har haft det problem eller ved hvad jeg kan gøre?
mit grafikkort er helt opdateret.

/Morten
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2010 - 00:25 #1
Har du prøvet et andet billede det indstalations billede er heller ikke godt hos mig
Avatar billede steaken Nybegynder
25. juni 2010 - 00:34 #2
Den gør det over alt. i photoshop, her på siden og i spil.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2010 - 00:44 #3
Har du set i enhedshåndteringen om alle driverne er optimale?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. juni 2010 - 00:52 #4
Jeps... Poko1 har nok ret i noget med drivere.
Jeg tror det er fordi at du kører 16bit farver eller lavere.

Det kan være en simpel opsætning der skal til, men det kan også være drivere, som Poko1 siger...
Avatar billede steaken Nybegynder
25. juni 2010 - 00:56 #5
Den siger alle drivere er rigtig lagt ind og køre 32bit..
mit grafikkort driver er: Ati Radeon HD 4850. vision: 8.681.0.0
kan det være andre drivere der gør det ?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. juni 2010 - 01:02 #6
Det billede du har linket til, ser i øvrigt fint nok ud her.

Du skriver så godt nok at dit grafikkort er helt opdateret...
Prøv:
- Højreklik skrivebord, vælg "Skærmopløsning"
- Klik på "Advancerede indstillinger
- Vælg "Skærm"-fanebladet
- Sæt "Farver" til 32bit
- Klik "Anvend"

Hvis menupunkterne/navne ikke lige er helt rigtige, er det fordi jeg selv kører engelsk windows, så det er ud fra hukommelse :P
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2010 - 01:03 #7
Er ATI catalyst driveren instaleret? Hvilken skærm opløsning kører du med og hvad kan din skærm?
Avatar billede ggxdg Nybegynder
25. juni 2010 - 01:05 #8
Ah... sorry for ovenstående post, jeg så ikke lige dit nye indlæg, før efter jeg havde postet.

Hmmmm... Jeg tror ikke det er drivere så...
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. juni 2010 - 01:08 #9
Prøv at gå til start og i søgefeltet skriver du aero så kommer der en mulighed for at kontrolere at alt virker.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2010 - 12:40 #10
Kan ikke se noget galt i det billede?
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. juli 2010 - 13:10 #11
Er nok ikke løst så smider overvågning ud
Avatar billede steaken Nybegynder
14. januar 2012 - 19:05 #12
lukker og slukker