Avatar billede alex15 Nybegynder
23. juni 2010 - 16:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indsæt www. hver gang

Hej Eksperter,

Når jeg oppe i URL'en skriver følgende:

1. www.mitdomæne.dk, bliver jeg bliver stillet vildere til www.mitdomæne.dk.
2. mitdomæne.dk, bliver jeg stillet videre til mitdomæne.dk.

Jeg ønsker at der altid skal stå www.mitdomæne.dk, ligemeget om jeg indtaster www. eller ej?

Nogle der kan hjælpe mig til hvordan dette gøres?

Alex
Avatar billede danco Nybegynder
23. juni 2010 - 17:29 #1
Undskyld men til hvilken nytte?
det eneste du har behov for er jo http://
Avatar billede alex15 Nybegynder
23. juni 2010 - 17:32 #2
Til den nytte at mine sessions ikke virker hvis jeg går ind og fjerne www. - Hvornår gør man dette?

Eksempel:

Jeg logger ind på min side med minside.dk, og får tildelt nogle sessions.

Senere modtager jeg en mail fra min side, hvor linket her er www.minside.dk, når jeg kigger på dette link, virker min tidligere session ikke, grundet www.?

Håber du forstår problemstillingen

Alex
Avatar billede aners Nybegynder
23. juni 2010 - 17:49 #3
Redirect domane.tld til www.domæne.tld
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. juni 2010 - 18:33 #4
Du kan alternativt sætte din session-cookie til at være synlig over subdomæner, herunder www, ved at sætte cookiens "domain" til ".dinside.dk"
Avatar billede allerup Nybegynder
24. juni 2010 - 22:28 #5
Har du mulighed for at bruge htaccess?
Så bør du lave et redirect fra non-www til www.

Der er også risiko for problemer med duplicate content (SEO), hvis siden svarer på begge versioner.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
30. juni 2010 - 07:35 #6
Hej Alex15...

SEO som allerup tidligere påpegede kan bedst lidt en af tingene enten altid uden www eller også altid med www...

Hvis det er du vil have www foran dit domæne om du så skriver dem eller ej kan gøre på følgende måde:

Først opretter du en txt-fil og kalder den .htaccess

derefter placere du denne kode ind :

RewriteEngine On
RewriteBase /

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Det skal selvfølgelig lige påpeges at .htaccess skal ligge i den samme mappe som hjemmesiden liger i...
Samt at din websted acceptere .htaccess...

Håber det hjælper... :)
Avatar billede Rosenborg Praktikant
12. juli 2010 - 08:02 #7
Fik du det løst?

[signatur slettet af moderator, ikke tilladt på Eksperen]