Avatar billede acidduck Nybegynder
21. juni 2010 - 22:32 Der er 7 kommentarer

Problemer med sleep mode og LAN kort

Jeg har haft store problemer med at få min computer til at gå i sleep mode. Det eneste der skete var at monitoren gik i sort, mens resten af computeren forblev tændt... og jeg var derfor nødt til at resette.

Jeg har nu lokaliseret synderen. Et PCI netværks kort "PCI Fast Ethernet Adapter" - et RealTek kort med chippen RTL8139D.

Så snart jeg piller det ud af maskinen er der ingen problemer.

Jeg har opdateret kortet med de nyeste 64bit drivere, men problemet forbliver.

Jeg er derfor interesseret i at høre nogle gode råd til, hvad jeg ellers kan forsøge.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. juni 2010 - 22:41 #1
Kun et forslag:

Enhedshåndtering -> højreklik på dit netværkskort -> tab'en strømstyring -> slå "tillad at denne enhed slukker din computer" fra.
Avatar billede acidduck Nybegynder
21. juni 2010 - 22:47 #2
Hejsa, tak for svaret, men det har jeg allerede prøvet. Jeg ved ikke om mit netkort bare er for gammelt, jeg hører gerne om andre netkort som virker :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
21. juni 2010 - 22:51 #3
Kan du få den til at gå i dvale?
Avatar billede acidduck Nybegynder
22. juni 2010 - 07:33 #4
Nej, samme problem med dvale.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. juni 2010 - 12:23 #5
Jeg har ikke lige nogen løsning til dig, og har heller ikke den store erfaring med netkort, (og har slet ikke prøvet nogen med windows 7) så du må håbe der er en anden her på eksperten der ved noget, som skriver her.
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. juni 2010 - 18:50 #6
Du har vel ikke i bios enablet wake on lan?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. juni 2010 - 16:08 #7
Hvad sker der her?