Avatar billede cjonassen Nybegynder
21. juni 2010 - 16:40 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke "fange" trådløst net

Hej jeg er ejer af en Acer Aspire 5315.

Jeg har lige formateret den med Windows Vista 64x.

Jeg plejer at være på trådløst net, men den kan computeren så ikke finde nu. Den kan simpelthen ikke finde nogen netværk.

Jeg har prøvet mig frem på google med at skrive computerens navn + wifi driver og wireless driver men alle dem jeg har prøvet og installere sker den INGENTING med.

Håber der er nogen der kender "svaret" .. :=)
Avatar billede cjonassen Nybegynder
21. juni 2010 - 16:53 #1
jeg kan snart ikke finde flere drivere jeg ikke har prøvet, det kan da ikke passe der her.. :)
21. juni 2010 - 16:55 #2
Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN - du mangler sansynligvis/selvfølgelig driversoftware til WLAN - og muligvis også andet...

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads_gd.html - og følg guiden... så får du det hele serveret...
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 19:57 #3
Der er så ikke drivere til win7/64 - og du skal IKKE tage den til 32bit. Vælg Vista 64bit til samme version (home-basic/premium osv)
Win7 er den fejlrettede vista, som aldrig skulle have været udgivet.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 20:02 #4
Shit - så lige, at du havde lagt vista ind - undskyld - men hvorfor i al verden har du dog gjort det?
Med 4gb eller derunder, så opnår du intet - andet end at 32bit spil/programmer ikke kører optimalt.
Avatar billede peternoltus Novice
21. juni 2010 - 20:20 #5
Har du tændt dit netværkskort,der er som regel en lille knap foran eller på en af siderne
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2010 - 15:52 #6
sidste svar : den er tændt

første svar : Jeg har downloadet både modem, lan og wlan drivere fra siden du gav mig, og jeg kan nu komme på internettet via et kabel. Men trådløs har jeg stadigvæk intet held med.

Når jeg vælger opret "forbindelse til et netværk" er der ingen muligheder og den skriver bare "Windows kan ikke finde andre netværk"

:/
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2010 - 16:08 #7
nu har jeg installeret en ny driver igen - uden held. der stod et drivernavn: Atheros ar5bxb63 på bunden af min computer.

I enhedshåndtering er der nu kun én driver der ikke er installeret: Ethernet-controller

Hvad betyder dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juni 2010 - 16:51 #8
der er 3 wireless drivere til din pc med vista 64, og du skal bruge "Wireless LAN      Atheros      Wireless LAN Driver      7.3.1.73      2.9 MB      2008/12/03"

Og hvis din router er sat op til ikke at udsende navn, så vises den ikke i oversigten af tilgængelige netværk - så du skal oprette en forbindelse, og skive navnet i SSID, samt hakke af, at den skal forbinde selvom ssid ikke sendes.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. juni 2010 - 22:08 #9
Jeg har prøvet den driver. MANGE GANGE. Har efterhånden brugt rigtig mange timer på at løse denne gåde.

Det du skriver med at oprette forbindelse til netværk, kan jeg kun vælge "konfigurer en forbindelse eller et netværk".
-Derudover kan jeg ikke finde nogen steder man kan vælge "forbinde selvom ssis ikke sendes"..

sagen er den at jeg 2 bærbare og den jeg skriver fra nu er en Dell. der skulle jeg bare installere en wlan driver og så kunne jeg sagtens se min router under forbindelser.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. juni 2010 - 10:42 #10
Gå ind på din dell-maskine (hvis det er samme OS) i Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk, og højreklik på forbindelsen, vælg egenskaber.
I fanebladet 'forbindelse' er link 'kopier denne til usb'
Det gør du, og indlæser den så på den defekte maskine - så er data i hvert fald sat rigtigt op.

ps: forbind selvom ssid ikke udsendes er på samme vindue, hvor du kopiere opsætningen.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
04. juli 2010 - 18:33 #11
I mit faneblad, (dell), er der ikke noget der hedder  kopier denne til usb.

og stien, (acer) : Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk, er der ikke noget der hedder Administration af trådløse netværk.. :S - ved godt det ikke var denne bærbar jeg skulle flytte det fra, men bare lige til info.

nu har jeg formateret acer computeren igen og det eneste jeg har gjort nu er at installere den driver som du beskrev tidligere. - men stadigvæk uden nogen som helst ændringer..
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2010 - 19:08 #12
Hvis Acer er på win7, og wi-fi er aktiveret, så skal den ligge i menuen til venstre når du er via kontrolpanel / netværk og...
Hvis ikke, så er driveren stadig gal - dvs defekt hardware, og du skal få maskinen repareret.

Dell - er det også win7 - "Gå ind på din dell-maskine (hvis det er samme OS)" eller læser du ikke teksten igennem. Den fulde tekst er 'Kopier denne netværksprofil til et USB-flashdrev'
Avatar billede cjonassen Nybegynder
05. juli 2010 - 00:11 #13
nej nej nej.. det er windows vista der ligger på begge. home basic sp1 64x
Avatar billede claes57 Ekspert
05. juli 2010 - 09:43 #14
denne del mht netværk burde være ens - omend de jo har skåret meget fra i basic-versionen.
Det er så 2. gang jeg i denne tråd har fået overbevist mig selv om win7 - det skal ikke gentage sig.
Men jeg tror nu stadig mest på defekt netkort.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
06. juli 2010 - 22:04 #15
Okay.. jamen det gør ikke spor, er super glad for din hjælp.

Men et defekt netkort kommer det ikke af hvis computeren er "kommet fysisk til skade" - eller kan det godt ske under sådan en formation?
Avatar billede cjonassen Nybegynder
06. juli 2010 - 22:23 #16
og ps:

er dette alt hvad der skal til for at få det til og du igen?? :

http://www.pixmania.com/dk/dk/3598258/art/tp-link/wi-fi-usb-nogle-2-0-54-mb.html
Avatar billede claes57 Ekspert
07. juli 2010 - 11:16 #17
1) det kan være bios-problem med netkort,
2) det kan være netkort, der sidder løst i maskinen,
3) det kan være, at netkort bare er af en anden model.

1) prøv at sætte bios til standard-indstillinger, og tjek lige i enhedshåndtering, at wi-fi er det eneste, der mangler - ingen gule/røde markeringer på noget andet.
2) skal åbnes og tjekkes på værksted
3) har jeg oplevet på en fujitsu-maskine - de må have tastet forkert i data om netop min model (skannet forkert netkort) da den blev samlet. Min havde en "ZyDAS Wireless LAN (ZD1211 USB)" og ikke den, der blev henvist til på hjemmesiden. Også her kan det hjælpe at åbne maskinen og se efter.

men en ekstern usb-dongle skal virke, og 70kr er jo til at overkomme.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
07. juli 2010 - 23:13 #18
ja det skulle lige kunne klares.. bare lidt træls med sådan en stikkende ud af computeren.. :)

fandt mig lige lidt nyt info.. vendte lige computeren på hovedet og der stod:

atheros ar5bxb63.. googlede det med wifi driver bagefter og downloadede og installerede den.. - stadig uden held.. - så det tyder ikke godt?

det med bios forstår jeg ikke...?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2010 - 10:04 #19
man kan slukke for wi-fi for at spare strøm når det ikke bruges - det virker som om din maskine ikke kan tænde for det igen.
Har du haft vista64 på før, hvor det virkede?
Virker som om der ikke er strøm på - prøv i kontrolpanel/strømstyring at sætte fuldt blus på alt, tænd for wi-fi, og genstart.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
08. juli 2010 - 10:56 #20
Har jeg prøvet og sætte den på høj ydeevne. stadig ingenting..

der var samme styresystem på for formateringen, ja..

og jeg har nemlig heller ingen fysisk tænd/sluk knap til mit wifi på computeren..
Avatar billede claes57 Ekspert
08. juli 2010 - 11:14 #21
du må nok prøve med en usb-wi-fi. Jeg kan ikke komme det videre.
Avatar billede cjonassen Nybegynder
08. juli 2010 - 11:15 #22
tak for hjælpen.. :)
Avatar billede cjonassen Nybegynder
08. juli 2010 - 11:18 #23
hvordan giver jeg dig point.., du har efterhånden kommet med mange "nyttige" løsninger.. :)
Avatar billede cjonassen Nybegynder
28. december 2011 - 22:37 #24
asd