Avatar billede fek Nybegynder
22. juli 2001 - 17:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

BIOS

jeg har opdateret min BIOS med en forkert version og nu kan computeren ikke starte. Kan der gøres noget ?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2001 - 17:47 #1
surt surt

gjorde selv det samme og der kunne den ikke redes

men prøv og kig her
http://www.dba.dk/asp/soegning/oversigt.asp?SektionId=0&katlimit=0&rublimit=0&valgt=2&searchstring=bios
5 linjer nede
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 17:47 #2

Prøv evt. at pille batteriet af motherboardet i 5 minutter og pil strømstikket ud. det skulle virke....!

Så vidt jeg ved skal du kontakte din forhandler af motherboardet så de kan flash\'e den eller du kan købe en ny BIOS. Koster fra omkring de 100 kr og opefter.
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 17:50 #3
Hvis du havde gemt den gamle var der måske en chance, eller skal du have en ny cmoskreds (bios).
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 17:51 #4
Ellers skal du kende en der har nøjagtigt det samme motherboard, så kan det lade sig gøre, men det er meget omstændeligt!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2001 - 17:53 #5
kunze>> Nej det ville ikke virke. Det ville ikke resette opdateringen.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 17:55 #6
Nej.. Det har du ret i... :)  *Ups*

Det resetter all settings... :\\
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 17:56 #7
Der sker absolut intet ved kunzes forslag, den er allerede ødelagt, så skaden er ikke så stor ved dit forslag kunze ;o)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 18:02 #8
Mit forslag var at reset\'e BIOS\'en men det hjælper jo ikek da det kun reset\'er indstillingerne... :)
Avatar billede francke Nybegynder
22. juli 2001 - 18:16 #9
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 18:20 #10
Hvad skulle vi gøre uden dig ;o) Netop den jeg foreslog, men ikke kunne huske (Så så ingen dumme bemærkninger om minalder ;o))
Avatar billede the_email Nybegynder
22. juli 2001 - 18:20 #11
Kunze har ret, du er nød til at gå til en forhandler og få den falshed om, hvis det kan lade sig gøre ellers skal du købe en ny.

TheEmail
Avatar billede francke Nybegynder
22. juli 2001 - 18:45 #12
retaxes> Ærgeligt du ikke skal til festen for så kunne vi 2 gamle drikke øl sammen! ;)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 18:46 #13
thx for support the_email ! :)
Avatar billede fek Nybegynder
22. juli 2001 - 18:52 #14
Takker for de gode svar :) Jeg må \"købe\" mig ud af det !
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 18:53 #15
Må man få lidt point ?

Jeg var den første til at svare at du skulle købe en ny ;)

Hehe! Fordel dem lige... :)
Avatar billede francke Nybegynder
22. juli 2001 - 18:58 #16
Du skal squ ikke give op! Hvis du alligevel vil købe et nyt,kan du da prøve metoden på mit link.Virker det er de penge sparet!!! ;)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:02 #17
Snak med dem i en computer bix.. Spørg hvad de skal have for at Flash\'e den! :)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:16 #18
Tak for point! ;)