Avatar billede ascpictures Nybegynder
18. juni 2010 - 16:32 Der er 5 kommentarer

foto computer?

hej

jeg har tænkt mig at købe en ny computer til billed behandling....
jeg har en gammel IBM Thinkpad T43.

Og kunne godt tænke mig en
15,6" Acer bærbar AS5740G

15,6" skærm,
2,13 GHz Intel dual core i3 330M processor
4096 MB DDR3 RAM
640 GB harddisk
ATI radeon HD 5650 dedikeret grafikkort
Webcam
Stereo højttalere
Dolby optimeret surround sound
6 cellet batteri

MEN!! M-prosessor snart bliver foreldet?

hvis i har et bedreforslag til en god computer vil jeg meget gerne høre fra jer:)

M.V.H.
alexander
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
18. juni 2010 - 16:49 #1
Core i3 er rimelig ny, så den ryger ikke ud lige med det samme.

Til en fotocomputer er kravene ikke så høje som en videoredigeringsmaskine. Personligt er det mest skærmen (og meget harddiskplads) som jeg går op i. Dvs. kan skærmen vise billederne så f.eks. alle gråtoner/farvenuancer fremtræder rimeligt. Og det er bærbare sjældent så gode til.

Desuden ville jeg sikre at harddisken spinner med 7200 rpm da du ellers med større billeder kan sidde og vente lidt længere.

...men med det sagt virker det som en anstændig maskine du har fundet. Bruger selv en Acer med 18,6" skærm og en 2 ghz cpu + 4 gb ram til mine mobile behov. Og en 30" derhjemme :-)
Avatar billede ascpictures Nybegynder
20. juni 2010 - 15:12 #2
ok mange tak for hjælpen!!:D
Avatar billede ascpictures Nybegynder
20. juni 2010 - 15:32 #3
men M-prosessor er de ikke snart forældet, eller er det mig der har misforstået det??
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
20. juni 2010 - 20:34 #4
Core i3 er som sagt deres nyeste serie af bærbare processorer. De skiftes typisk én gang om året med en ny serie. Den nuværende i3 serie er fra januar 2010 og begyndte at komme i butikkerne for et par måneder siden.

Jeg ville derfor ikke være så bekymret, dit udstyr bliver altid forældet før eller siden - dette her er bare ret nyt :-)

(se bla. http://www.slashgear.com/intel-core-i3-and-core-i5-mobile-confirmed-for-jan-7th-launch-1866362/)
Avatar billede ascpictures Nybegynder
21. juni 2010 - 14:34 #5
ok:D