Avatar billede Bailey007 Nybegynder
17. juni 2010 - 11:55 Der er 4 kommentarer

TV signal

Hej,

Jeg har lige købt nyt tv som kan kører 200 mhz. Men ser nu at tv'et kun modtager 50mhz.

Mit opsætning er flg.

2 x gange paraboler (viasat og digital) ind i digitale (formoder jeg) bokse. Herfra scart kabel til harddiskoptager, hvorfor der er HDMI kabel til TV'et.

Er det scart kablerne der begrænser de MHZ der sendes til tv'et?

Jeg har nu bestilt TDC hometrio, hvor man får en HD boks og herfra burde jeg vel kunne trække et HDMI direkte til tv'et og (måske) løse problemet?.

Mvh
Peter.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
17. juni 2010 - 12:02 #1
Scart gør, at det digitale signal bliver konverteret til et analogt signal. HD-rec. må så omdanne signalet igen til digitalt, men det må koste noget signalstyrke, da enhver konvertering nedsætter kvaliteten.

Kan du ikke tvinge tv'et til at køre 200 Hz ?
Avatar billede Bailey007 Nybegynder
17. juni 2010 - 12:35 #2
Det ved jeg ikke lige - Har været igennem menuerne men synes ikke jeg kan finde noget omkring hvor mange MHZ det skal køre med.
Avatar billede Blandy Praktikant
17. juni 2010 - 12:44 #3
de 200 hz er gengivelsesfrekvens. Og har ikke noget at gøre med det signal der bliver modtaget fra antennestikket. Det betyder simpelt at systemet opdater billeder 200 gange i sekundet. Hvilket giver et blødere billede, med mindre slør og forsinkelser i billedet.

Normale skærme kører 75 Hz mener jeg.

Og ja du kan godt trække et hdmi kabel fra din hd boks, og få bedre ud bytte af dine 200 Hz.
Avatar billede Styrmand55 Nybegynder
17. juni 2010 - 13:03 #4
HDMI bruges mlm. to digitale enheder, og derved bevarer du signalet fra HD-boksen.