Avatar billede hsund Juniormester
16. juni 2010 - 10:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sortering på databasefelt i C5 - ver. 4.1

Har oprettet et nyt databasefelt af typen "Fast-Tekst-Type" med typen "NejJa" i DebKart og sat følgende betingelser på DebKart Triggeren i Post-Load "IF Email <> "" THEN SET Nyt felt = 1 ENDIF", feltet sætter herefter et hak i feltet hvis debitorer har en emailadresse, men jeg kan ikke sortere på feltet, hvorfor?

Hsund
Avatar billede jasman Nybegynder
16. juni 2010 - 11:48 #1
Hvordan kan du ikke sortere på feltet ?
I kode ?
Eller i en rapport ?
Eller i en form ?
Avatar billede hsund Juniormester
16. juni 2010 - 11:57 #2
Hej Jasman,

Jeg kan ikke sortere på når jeg køre en rapport fra debitor/Rapporter.

Hsund
Avatar billede up2nogood Nybegynder
17. juni 2010 - 08:37 #3
Er det ikke fordi du skal tilføje dit felt til den rapport QT der kommer op?
-Sortering
-Indsæt feltet "Nyt felt" (eller hvad det nu hedder) i den øverste kasse. Fjern eventuelt tvunget index.
Avatar billede hsund Juniormester
17. juni 2010 - 10:24 #4
Hej,

Feltet er indsat i rapporten Externt kontoudtog og der er sat &#8730; i, men der kommer ingen rapporter. Når jeg ser i debitorkartoteket er der mange debitorer med &#8730; i mit nye felt. (jeg bruger det til at sorter alle kunder som har mail adresse, så jeg kan sende kontoudtogene via eDocPrinter PDF Pro).

Hsund
Avatar billede up2nogood Nybegynder
17. juni 2010 - 10:51 #5
Har du prøvet at gøre feltet "bredt / langt", og prøve med forskellige afkryds muligheder der?

Min erfaring er, at det nogen gange kan drille lidt med de nej/ja felter i qt bokse...
Avatar billede hsund Juniormester
17. juni 2010 - 12:43 #6
Hej,

Har prøve at lave feltet "bredt/langt" men det hjalp ikke - jeg har dog prøvet at manuelt at sætte et hak i felter på debitoren og herefter køre rapporten, og så virker det, kan det været noget med koden (se spørgsmålet på toppen af siden).

Hsund
Avatar billede hsund Juniormester
29. august 2010 - 09:39 #7
Har selv fnder en løsning