Avatar billede microjet Nybegynder
16. juni 2010 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

VNC og Windows Server 2008

Hejsa

Jeg har installeret freeware versionen af Real VNC på en Windows
Server 2008, men kan ikke få forbindelse... hverken på WAN eller LAN.

Jeg har det til at virke fint på en Win Xp Pro der køre en server.

Jeg har åbnet 2 TCP porte i routeren 5902 og 5802, som peger på
serverens IP og tilsvarende portnumre... det virker på XP maskinen

Når jeg forbinder til Serveren får jeg lov til at skrive pasword, og hvis jeg skriver forkert password får jeg en fejlmeddelelse om det, men når jeg skriver et korrekt står der at der er opstået en uventet fejl og forbindelsen er afbrudt.

Jeg har også åbnet portene i firewall og prøvet at slå den helt fra men uden held.

Nogle gode ideer?
Avatar billede microjet Nybegynder
16. juni 2010 - 10:09 #1
Øhh har fundet svaret.... gratis udgaven virker ikke til Server 2008... det havde jeg bare overset :-)

http://www.realvnc.com/products/download.html
Avatar billede 2Mida Praktikant
16. juni 2010 - 10:25 #2
Du skal minimum bruge en Personel Edition

http://www.realvnc.com/products/download.html