Avatar billede blyno Praktikant
22. juli 2001 - 14:03 Der er 2 kommentarer og
4 løsninger

Netcafé, opstart.

Hej..
Jeg går og tænker på at starte en netcafé, og er igang med lidt research. Derfor tænkte jeg på om der var nogle der havde nogle erfaringer, tips eller andet de havde lyst til at dele med mig ?
Jeg har checket alle links her om netcaféer.

Er der iøvrigt nogle der har erfaringer omkring \"gratis hjælp til opstart af virksomhed for 3500 kr\" som staten tilbyder ??

Alle informationer, links mm er velkomne!
Avatar billede dragen Nybegynder
22. juli 2001 - 14:07 #1
Du gælder om at få sponsoreret så meget som muligt!
Ring rundt til butikker etc. i dit område og hør om de vil give dig et eller andet for at hænge en reklame op.
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 14:19 #2
Jeg har hørt, at der snart kommer en ny kæde til landet, og de skulle efter sigende satse stort på caféer i storkøbenhavns området, og visse steder i Jylland, som Århus, Ålborg og så videre.
Det er nok en god ting at have i baghovedet, at man måske bør vente og se, om de sluger hele markedet... Der er intet værre, end at gå ned med flaget efter et halvt års arbejde!
Avatar billede madd Nybegynder
22. juli 2001 - 15:35 #3
når du starter, så sørg for at folk får af vide at der faktisk ligger en netcafé i områdedet. Del evt. flyers rundt i området(skoler, klubber mm.) og lav noget \"start-tilbud\" altså, billig den første uge ligesom for at tiltrække faste kunder.
Avatar billede vandhunden Nybegynder
22. juli 2001 - 16:02 #4
Net-city i Aalborg lod deres ansatte dele hundredevis af \"1-gratis-time\"-biletter ud på deres skoler og arbejde(r), nu er den totalt populær.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 16:56 #5
Prøv at snakke med nogle om et evt. samarbejde og så kalde Netcaféen \"Super Caféen - I samarbejde med Super Brugsen\" hehe! :)

Det vigtigste for kunderne er at der er en god stemning og frisk luft i lokalet. Jeg ville anbefale Rygning Forbudt da folk har ferygtelige tendenser til at brænde mærker på udstyret med deres cigeretter osv.

Hilsen Simon
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. juli 2001 - 20:06 #6
Jeg var i praktik hos en netcafe i Helsingør, han var (efter min mening) ret smart/arbejdsom.
Sådan så skemaet cirka ud:

08:00 - 12:00 Undervisning af ældre medborger. Undervisningen forgik på netcafeens computere.
På det tidspunkt er alle børnene jo alligevel i skole.
12:00 - 18:00 Kombineret hardware forretning og netcafee. Ungerne betalte og satte sig derefter ved en computer ovenpå. Og så stod han ndenunder og solgte hardware samt fixede computere der var gået i stykker.

Det er jo meget smartere end bare at sidde og holde øje med dem der spiller :o)
(Held og lykke med projektet)