Avatar billede swimguy Nybegynder
15. juni 2010 - 11:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Harddisk plads

Hej!

Jeg er ny herinde. så ved ikke hvordan det fungere, om i har pointsystemer og lign. så skriv hvis jeg skal gøre noget aktivt efter at jeg har fået svar.

Mit problem eller undren består i:

Hvis jeg tager egenskaber for min harddisk siger den at der er brugt 220 gb ud af 298 gb. Men hvis jeg åbner drevet og markere alt, og tager egenskaber for dette, siger den at der kun er 190 gb. Hvor er de sidste 30 gb?

Jeg kører Vista home premium
2,5 ghz core 2 duo prossesor
4gb ram
Harddisk: Samsung HM320JI

Håber i kan hjælpe mig :D kunne være rart hvis jeg kan få lidt mere plads!
Avatar billede ghandipower Nybegynder
15. juni 2010 - 11:41 #1
Avatar billede swimguy Nybegynder
15. juni 2010 - 11:48 #2
Hey!
Tak for det hurtige svar. Det er desværre ikke grunden. Det er det med at den siger der er brugt mere end der ligger på hardisken. For det er en harddisk  med "330 Gb", hvoraf kun 298 gb er det reele. Har du et andet forslag?
Avatar billede ghandipower Nybegynder
15. juni 2010 - 11:55 #3
Hvis du har haft geninstalleret dit styresystem kan der ligge en anden partion gemt et sted..
man burde kunne se sine partioner et sted i boot-miljøet, men hvor kan jeg ikke lige huske.
Jeg mener at du kan se det hvis du indsætter din Windows DVD og lader som om du vil installere et nyt styre system kan du finde dine partioner..
ellers findes der vel en 'Partion manager' der kan se det.

har ikke umidlebart flere forslag..
Avatar billede Jensen DK Novice
15. juni 2010 - 12:44 #4
Du skal ind i diskhåndtering så kan du se dine partitioner.
Avatar billede swimguy Nybegynder
15. juni 2010 - 12:49 #5
Hvor er diskhåndteringen? Kan kun finde enhedshåndtering, og under diskdrev er der to: IMD-0 og Samsung, Det der IMD-0 ved jeg ikke hvad er.
Avatar billede Tippe Nybegynder
15. juni 2010 - 12:50 #6
Windows reportere ikke altid de skjulte filer/foldere, som f.eks. folderen winxs og andre. Winxs kan blive MEGET stor 20-30 GB!! Og den kan ikke slettes.
Avatar billede swimguy Nybegynder
15. juni 2010 - 12:57 #7
Okay, mærkeligt. Hvad er winxs så? Jeg skal heldigvis snart have geninstaleret computeren, så der kan det vel slettets?

Printer spooler problemer.... ikke til at lege med!. har jeg fundet ud af.... !!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juni 2010 - 20:28 #8
Winxs vil jeg gætte på skulle være Windows installationsmappen...?
Avatar billede Tippe Nybegynder
16. juni 2010 - 17:59 #9
Sådan som jeg har forstået det er winxs mappen der gør at windows vista/7 er så programkompatible. Slut med en enkelt .dll .exe eller .sys m.m. til alle programmer, men netop en for hver installeret program og opdateringer. Ingen af disse filer kan slettes.
En geninstallering af windows vil fjerne langt de fleste, men for hver gang du installere et nyt program vil den igen vokse. På min 4 mdr. gamle win 7, som grundlæggende kun bruges til surf er winxs allerede 4GB. Microsoft har lavet en god handel med dem der laver harddisk og ram, da de opfandt vista/7 :-(
Avatar billede swimguy Nybegynder
16. juni 2010 - 18:02 #10
Okay! takker for svarene, tror det må blive en geninstalering den står på, så jeg kan få løst alle problemerne.

hvorfor er ser ud som om det kun er en jeg kan give point?
16. juni 2010 - 21:00 #11
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Altså DU skal ikke lægge [svar] - er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning)
Avatar billede swimguy Nybegynder
16. juni 2010 - 21:21 #12
okay, så er det kun den person som har skrevet et "[svar]" der kan få point. Jeg er ny herinde, så kender slet ikke til det.

Takker for hjælpen
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. juni 2010 - 22:20 #13
tippe - hvad er winxs mappen?
Avatar billede Vandreren Novice
16. juni 2010 - 22:43 #14
Jeg mener at Tippe har ret. I XP kunne WinSxS nøjes med 20-50 MB. I Vista/7 fylder den som regel adskillige GB.

Mere info:
http://www.winvistaclub.com/f16.html

PS. Det staves WinSxS, altså med to s'er.
Avatar billede Tippe Nybegynder
17. juni 2010 - 10:24 #15
Sorry, WinSxS. Jeg vidste det var noget med win for windows og xs for excess (overskydende);-)