Avatar billede matt69 Nybegynder
14. juni 2010 - 18:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke koble ny computer på trådløst hjemmenetværk

Hej, jeg har netop købt en ny computer, en Lenovo ideapad, og vil gerne koble den på mit trådløse hjemmenetværk. Jeg har ingen problemer med at komme på mit netværk med mine gamle computere, men den nye computer siger "Der er ingen forbindelser tilgængelige" -- den finder tilsyneladende slet ikke netværket. Den trådløse router *er* tændt ... HJÆLP!
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 18:03 #1
det kan være den søger trådløst på en bestemt kanal, mens din ruter er sat til en anden..
Avatar billede matt69 Nybegynder
14. juni 2010 - 18:08 #2
Hvordan kan jeg ændre på det? Via netkort eller router?
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 18:12 #3
begge dele,
Du kan chekke din router ved at gå ind i dens administrator panel(routerens IP).

Jeg har dog aldrig hørt at den ikke har kunne finde den...

var dine gamle computere også på trådløs, eller er det den første?
Avatar billede matt69 Nybegynder
14. juni 2010 - 18:13 #4
Den "gamle" computer er ret ny, og også på trådløs ... så det giver ikke umiddelbart mening.
Avatar billede matt69 Nybegynder
14. juni 2010 - 18:19 #5
Okay, dumme-points til mig. Har netop opdaget en lillebitte knap på siden af computeren, som slår trådløst udstyr fra og til. Den var sat på "off". Sorry!!!
Avatar billede ghandipower Nybegynder
14. juni 2010 - 18:23 #6
nej det gør det ikke, den burde også sagtens selv kunne finde den kanal det bliver sendt på, det eneste jeg lige nu kan se skulle være at netkortet ikke kan modtage, eller der er komplikationer mellem dine trådløse standarder.. b,a,g,n jeg ved ikke hvilken standard din router kører med..
Avatar billede matt69 Nybegynder
06. juli 2010 - 21:15 #7
svarer selv for at lukke tråden ...