Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 11:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

DLL - filer W2K......

Jeg får følgende meddelse, når jeg starter min windows op.:

\"Dll-filen msgina.dll til logon-brugergrænsefalden kunne ikke indlæses.

Kontakt systemadministratoren for at få filen erstattet eller gendannet\"

Har i en masse gode råd, så jeg undgår at formatere...???

Hjælp!!!!!!!!!!!!

Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 11:58 #1
klik her for at downloade msgina.dll www.hitmaxx.dk/dllsjov
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 12:00 #2
jeg får ikke adgang... - og hvis jeg får dll-filen, hvordan ligger jeg den så ind...
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 12:00 #3
Du kan gøre to ting, den ene er at køre en SFC scannow, den anden er en reparation af win2k.
Det nemeste er nok at rep. den, sæt i bios maskinen til at starte på CD-rom og sæt din win2k i, du skal ikke tage dig af at den begynder med at koipere filer, men når den kommer og spørger om du vil rep. med disketter, siger du nej.
Efter et stykke tid får du igen tilbud om rep. og denne gang siger du (R) og følger resten af anvisningen.
Fordelen er at du bevarer dine indstillinger i win2k.
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 12:01 #4
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 12:03 #5
læg den ind i dit C:\\winnt\\system32 og i C:\\winnt\\servicepackfiles\\i386
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 12:24 #6
Maxxdigg: Hvordan kommer jeg i en dos-prompt??
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 12:28 #7
Det hedder en kommandoprompt, dos findes ikke i win2k!
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 12:29 #8
Start>Programmer>tilbehør>kommandoprompt
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 12:32 #9
Ja ja - men problemet er, at jeg slet ikke kan komme ind i windows - jeg sidder pt. på en anden pc... Jeg har prøvet F8, når jeg starter windows, men jeg kan ikke få en kommandoprompt frem...
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 12:40 #10
retaxes - når jeg booter fra cd-rommen skal jeg jo først indlæse min RAID controller. Herefter spørger den om

1) Installere W2K  - tryk enter
2) Rep. W2k - tryk R
3) Afbryde

Når jeg trykker R, undersøger den min disk og vil herefter genstarte - hvis jeg efter genstart booter fra Cd-rom gør det samme igen, og hvis jeg booter fra HDD kommer den med samme fejl INDEN DEN LOGGER PÅ...

Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 12:44 #11
Retaxes - jeg får også muligheden

rep ved hjælp af Konsol - tryk K
rep ved hjælp af Rep. process - tryk R

Hvilken skla jeg bruge??
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 12:49 #12
Prøv at lade den fortsætte næste gang, tag evt. CD ud og sæt den i når den er igang.
På min skal jeg lade være med at røre en tast så springer den over og fortsætter rep.

Der er noget der hedder rep. fra Konsol, du skal trykke på F8 og vælge Konsol eller kommandoprompt.
Har du den manglende fil liggende et sted kan du kopiere den til C:\\winnt\\system32 og genstarte normalt, prøv det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 12:50 #13
Prøv Konsol muligheden!
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 13:10 #14
Tja - Retaxes... Du har reddet mig igen...Jeg er nu tilbage på min nye pc...

Jeg fik den repareret vha. W2K cd-rommen...

Den reparerede en masse filer, så den har nok været helt gal...

MANGE TAK
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 13:15 #15
Takker for pointene ;o)

Det er længe siden at jeg brugte diskettemetoden og det virkede aldrig, så jeg bruger altid den anden metode.
Jeg er gået over til at tage et Ghost image af min C:\\ Partition, det tager ikke så lang på den måde, nogen siger man kan klemme det ned til 10 Minutter!!!
Avatar billede oster Nybegynder
22. juli 2001 - 13:22 #16
Hvad bruger du til at tage ghost med?? Norton Ghost??
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. juli 2001 - 13:31 #17
Ja, Norton Ghost 2001, den kan bruges på NTFS.
Når man Ghoster Image tilbage til Partition behøver man ikke at tænke på formatering, den restorer det bit for bit, eneste lille ting jeg kommer ud for, er at Outlook lige skal rep., men det er småting.
Ghost koster, så vidt jeg husker, 430-440 kr. på nettet, dvs. du downloader filen og får ingen CD tilsendt.