Avatar billede asenik Nybegynder
12. juni 2010 - 21:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar, max 9.000,-

Hej alle,

Min gamle acer travelmate 5210 er efterhånden så sløv og trist at den skal udskiftes. Jeg har ligeledes altid været træt af *crystal clear* skærmen, da den nærmest fungerer som spejl frem for skærm.
Jeg tror umiddelbart at det er CPU'en der ikke er for god, for den er altid 99-100% brugt ved selv meget operationer fx browsing + musik. Kan det betale sig at skifte noget ud i det gamle skidt?

Hvis ikke er mit umiddelbare behov:

min. 4-5 timers batteri.
Film, surf og streaming (nok det primære formål)
Der er ikke behov for præ-installeret styresystem
Spil: Managerspil, evt. Starcraft 2, når det udkommer.

Nogle der har et bud på en fornuftig maskine til mig?
På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 21:34 #1
Acer 15,6" med 8 timers batteritid, Core i5 cpu, Radeon HD 5650 grafikkort, 4GB ram osv.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4177149

Sony Vaio 16,4" - dog kun 3 timers batteritid.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=717331

MM-Vision - husk at tilvælge styresytem:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99623&gruppe=PCnotevision
Avatar billede asenik Nybegynder
12. juni 2010 - 22:18 #2
Mange tak for svaret :)

Hvis jeg vælger ikke at skulle bruge den til starcraft 2, kan man da slække på kravene?

Og hvad betyder det reelt for brugeroplevelsen om ens harddisk kører med 7200 rpm eller 5400 rpm?

Og findes der andre steder end MM vision, hvor man kan købe uden et styresystem?
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 22:48 #3
Hvis jeg vælger ikke at skulle bruge den til starcraft 2, kan man da slække på kravene  JA

Men hvorfor dog det ?
Er det for at spare lidt penge?
Hvis ja, så vil jeg råde dig til at vente, indtil du har pengene da du helt sikkert vil fortryde dit "ringere" pc køb.

De er næsten ikke flere steder der sælger pc`ere UDEN styresystem, da producenterne får indirekte rabat ved MS$ for at sælge dem med preinstall windows.

Du vil ikke med dit brug af maskinen, kunne mærke en forskel på 5400 / 7200 rpm.
Hvis du skal mærke forskel, så skal du vælge en med SSD disk :-)
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2010 - 22:59 #4
Avatar billede asenik Nybegynder
13. juni 2010 - 12:28 #5
Igen, tak for input :)

Har kigget i en del andre topics omhandlende lignende spørgsmål.
Her bliver MSI GX740 ofte fremhævet.

Jeg har dog aldrig hørt eller set en computer fra dette mærke - er det godt?

Hvis man skulle sammenligne:
http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=99623&gruppe=PCnotevision
med
http://www.merlin.dk/product.aspx?prodid=315986

Hvilken ville da være bedst?, og hvilken ville være "best value for the money"?
Avatar billede haverslev Novice
13. juni 2010 - 13:42 #6
MSI GX740 er for det første en 17", for det andet er den med en Core i5 cpu 2,26Ghz på 2 kerner, samt et rigtig godt grafikkort ( nr. 9 på listen)  - den kan tillige kun køre med max 4Gb ram installeret.

MM-Vision er en 15,6" med en core i7 1,6 - 2,8Ghz 4 kerne cpu,
ringere grafikkort (nr. 48 på listen) men kan køre med max 8 gb ram installeret.

Spil mæssigt er MSI at fortrække pga. 17" og det gode grafikkort.

Fordelen ved MM-Vision er CPU`en og at den understøtter 8 gb ram og det er der god brug for ved f.eks 3D programmer og f.eks rendering.

Til "dagligdags" brug er begge lige gode, altså til Word, internet, mail osv.

Grafikkort liste:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html