Avatar billede hnteknik Novice
12. juni 2010 - 19:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Film format 28mm x 28mm scanning

Jeg har en Canon MP980 med indbygget film scanner og er ved at scanne negativer ind. Nu er jeg nået ned til 70erne med Instamatic Film format 28mm x 28mm.

Filmen kan sagten ligge i skinnen, men scannerdriver har en fastlåst instilling til 35 mm og klipper helt skævt i forhold til 28 mm og smider samtid et eller flere negativ.

Jeg har prøvet at forklare Canon problemet - vil have åbnet i driveren så man kan ændre klippepunkterne - men de forstod intet.

Er der nogen, som har erfaring med at gå ind og pille ved driveren eller kan man anvende en anden scanner driver til MP 980 ernen
Avatar billede hnteknik Novice
12. juni 2010 - 21:20 #1
Prøver lige VueScan 8.6.36
Avatar billede hnteknik Novice
31. august 2010 - 22:01 #2
Lukker og skukker. Virkede til nød men var ikke optimal