Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 19:43 Der er 16 kommentarer

formatering af harddisk hjælp!!

Min computer vil ingenting. jeg kan ikke komme ind.! jeg vil formatere harddisk, MEN jeg har ikke taget en sikkerhedskopiering eller genopretnings dvd ... er der noget jeg kan gøre. og helt ned i dataljer hvordan gør jeg. : )
10. juni 2010 - 20:00 #1
Liiiiidt mere info:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Bærbar ? Stationær ?

[i]...Min computer vil ingenting...[/b] ??? Ikke noget som helst ? Eller hvad mener du her ???
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 20:26 #2
vista - bærbar

den starter op og jeg kan logge på, derefter går den i sort og skriver at det ikke er en ægte version af windows. selvom det jo allerede var installeret da jeg købte computeren. og jeg har ikke cd. ej heller har jeg lavet en repair dvd. jeg formoder der er kommet virus på ? som driller
10. juni 2010 - 21:27 #3
...jo allerede var installeret ... - er den købt igennem en 'rigtig' forretning ? Har du ægthedsgaranti ?

Jeg har nemlig oplevet dette på en P**** udgave!!!

---

Virusen hedder nok "Microsoft" *G* ...
Avatar billede milter Ekspert
10. juni 2010 - 21:28 #4
Hvis du vil formatere harddisken uden de ting, du nævner 20:26:07, så er du vel godt klar over, at du bagefter skal ud og købe et nyt styresystem og installere drivere til alt hardware på computeren, før du kan begynde at installere alle programmer og begynde at bruge den?

Har du prøvet det før, eller kender du nogen, som kan hjælpe dig med det?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
10. juni 2010 - 21:55 #5
Hvilken producent ?

Hvilken model ?

:)
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 22:06 #6
nej det var jeg ikke lige klar over
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 22:09 #7
det er en acer. aspire 6920.. jeg har set dit svar i en anden tråd, og har nu prøvet det du har sagt. den har lavet chkdsk, og slettet filer mm. men det hjalp ikke. nu siger den igen : sæt windowsinstallationsddvd i pc for at starte computeren. endvidere lavede jeg en iso dvd som en anden anbefalede... skal jeg bare sætte den I?
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 22:10 #8
>Larry: hvad er en p''''' udgave ? :)
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
10. juni 2010 - 22:20 #9
Ja sæt den dvd'en med isofilen i maskinen.. Men du skal have brugt et program som kan brænde isofiler
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
10. juni 2010 - 22:21 #10
jeg gir sgu op for nuværende tidspunkt.... kigger på det i morgen.. vil være glad for hjælp. kan nogen overtales til at gøre det fysisk..og hvad skal det koste?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
10. juni 2010 - 23:02 #11
Jeg bor på amager..

Det har jo noget med afstanden at gøre (;

Kan godt gøre det hvis du har din productkey til windows

Er det home premium du har?
11. juni 2010 - 06:34 #12
P**** = Pirat udgave med ugyldig productkey ...
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
13. juni 2010 - 19:15 #13
så virker det. isofilen fik det til at fungere. hvem skal have point?

og tusind tak for hjælpen, så blev jeg lidt klogere : )
13. juni 2010 - 19:43 #14
(Hvad blev så pointen ???)
Avatar billede zuuzahn Nybegynder
13. juni 2010 - 20:00 #15
er der noget jeg har misforstået? skal den der løser opgaven ikke have point? fra mig? jeg fik det til at virke med isofilen.
13. juni 2010 - 20:08 #16
...iso dvd som en anden anbefalede... bør du lige forklare lidt nærmerer for andre som kommer ind i tråden...