Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
22. juli 2001 - 08:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en CD-G?

Min DVD (JVC XV-521BK) står der i brugsvejledningen følgende: \"Dette system kan afspille audio optaget som CD-G, CD-EXTRA og CD-TEXT plader.\"

Hvad er det? Det bliver ikke yderligere forklaret. Noget man kan bruge til noget?
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 09:15 #1
CD-G er noget med Karaokeskiver, der kan benyttes fra din DVD afspiller. Det er et specielt format, som er bygget til DVD, lidt i stil med MP3, så din DVD afspiller kan afspille lyden sammen med et visuelt interface, som fx tekst, der viser hvor i sangen man er nået... Karaoke Style.
Avatar billede realone Nybegynder
22. juli 2001 - 09:19 #2
CD-G : Dit dvd-drev understøtter karaoke!!!
CD-EXTRA : Kombineret audiocd og cdrom. Der er musik og cdrom på \'en cd, dvs, at der er ingen grænser for, hvad man kan ligge på cdrom delen.
CD-TEXT : Nyt udspil til audio-cd\'en. Det betyder ganske simpelt at der ved siden af audio-sporet er plads til anden information, det kunne fx være cd\'ens titel og sangtitlerne. Hvis du fx sætter en CD-TEXT i en computer, vil dit afspilleprogram automatisk skrive sangtitler i stedet for \"unknown\"..

Håber, at det var svar nok  ;o)
</RealOne>
Avatar billede kjeld_klit Nybegynder
22. juli 2001 - 13:36 #3
Mange tak for oplysningerne.