Avatar billede maria.cand Nybegynder
09. juni 2010 - 19:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at fine Software for marketing og netværk

Vi er en række virksomheder/ butikker som skal lave masse markedsføring. Og har i den forbindelse brug for et sotware/cms system hvor hver butik har sin egen profil som brugerne kan se. Nogle som har nogle idder til billig software hvor der er mulighed for cool design+

Maria
Avatar billede maria.cand Nybegynder
09. juni 2010 - 19:21 #1
ups trykken på knappen før alt var skrevet.

prøver igen...Med Engelsk tastetur...:-)

Vi er en række virksomheder/ butikker som skal lave masse markedsføring. Og har i den forbindelse brug for et software/cms system hvor hver butik har sin egen profil som brugerne kan se. Nogle som har nogle idder til billig software hvor der er mulighed for cool design, advertising etc..

Hilsen Maria
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. juni 2010 - 19:43 #2
Umbraco CMS ville være et godt bud.. Evt. kontakt mig på jtp (@) tpsolution.dk så kan jeg give jer en god pris..
Avatar billede maria.cand Nybegynder
09. juni 2010 - 19:54 #3
Mail sendt til tpsolution.dk
Avatar billede bmpi Nybegynder
10. juni 2010 - 09:30 #4
Hej Maria

Da jeg tidligere arbejdede med CMS, anvendte jeg Wordpress MU til virksomheder, som havde flere afdelinger/butikker, som skulle have hver sin side.

Wordpress var godt nok engang kun et blogsystem, men er i dag et fremragende CMS til hjemmesider, hvis de ikke skal være for komplicerede.

Wordpress MU står for MultiUser, og fungerer på den måde, at man har én 'hovedside' hvorfra en central administrator kan styre de enkelte sider. Hver butik eller afdeling får sin egen hjemmeside, som enten kan være en selvstændig hjemmeside, eller en mere eller mindre kopi af hovedsiden.
Butikkens hjemmeside kunne ligge på fx http://butik1.virksomhed.dk eller på http://afdeling3.virksomhed.dk. Eller de kan have deres helt eget domæne, selvom siden er en del af det større system, Wordpress MU.

Wordpress MU er et fantastisk værktøj til det formål, som du beskriver. Det er gratis, og det er faktisk meget let at sætte op og have med at gøre.

Jeg kan enten lave noget på freelance basis til jer, eller henvise jer til et godt webbureau jeg ved kan finde finde ud af Wordpress MU. Send gerne noget mere info til mig på mp@o-biz.dk, og så kan jeg også sende dig et link til en slags demo af WPMU, som jeg har liggende ;-)
Avatar billede agermose Nybegynder
10. juni 2010 - 10:35 #5
Overvej DotNetNuke. Det er skabt til multi websites / portalløsninger. Det kræver kun én installation at håndtere mange forskellige websites på forskellige domæner hvis det ønskes, men man kan også køre det enten på formen site1.domæne.dk eller www.domæne.dk/site1

der er mange gratis moduler til social løsninger, deling af brugere på tværs af de enkelte sites.

der er én superbruger, der kan håndtere alle (normalt hostingfirmaet, der bruger den f.eks.) og så admin brugere på de enkelte sites. Hver side på et site kan sættes op med forskellige skabeloner og designs, og hver side kan individuelt sættes op med bruger og gruppe rettigheder.

Har I brug for hjælp til implementering, så kan I kontakte os

www.conviator.com - min email: ja@conviator.com

Hilsen
Jan Agermose
Conviator ApS
Avatar billede agermose Nybegynder
10. juni 2010 - 10:38 #6
ps, der er butiksmodule til DNN (dotnetnuke) f.eks. Catalookstore, som understøtter PBS betalinger via Conviators betalingsgateway.

DotNetNuke er opensource, du skal alene overveje om du vil stå med installing, hosting, support og vedligeholdelse/opgraderinger selv.
Avatar billede maria.cand Nybegynder
11. juni 2010 - 11:24 #7
Til i øvrige - dere vil få en mail i løbet af dagen:-)