Avatar billede skovsen123 Nybegynder
09. juni 2010 - 18:00 Der er 13 kommentarer

Programeringsværktøj til php

Jeg skal bruge et gratis programeringsværktøj til at programere php, jeg er forholdsvis til det her så nogen der kender et godt et?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. juni 2010 - 18:23 #1
TSW PhpCoder 2008 www.tsw.dk
Avatar billede skovsen123 Nybegynder
09. juni 2010 - 18:28 #2
My bing History?
Avatar billede skovsen123 Nybegynder
09. juni 2010 - 18:34 #3
Sorry my bad. Kan man få et uden at betale eller?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
09. juni 2010 - 18:46 #4
Programmet er ikke gratis nej.
Avatar billede bellizzy Nybegynder
09. juni 2010 - 19:01 #5
eclipse har lavet et rigtig godt program. Og det er lige kommet til windows.

http://eclipse.org/

Jeg bruger det selv, og jeg er ikke stødt på et problem endnu.
Avatar billede food-figther Nybegynder
09. juni 2010 - 19:24 #6
Komodo Edit er et glimrende værktøj. http://www.activestate.com/komodo-edit
Avatar billede mcardle Nybegynder
10. juni 2010 - 04:57 #7
Du kan bruge Netbeans, notepad++ eller Aptana RadRails... Nu vil jeg ikke opfordre til ulovligheder, men hvis du "søger" lidt på nettet kan du også finde nogle af følgende programmer, der er gode.:

Zend Studio 5.5 og Zend 7 (Ikke Eclipse - den er mærkelig)
TSW phpCoder / Webcoder er som tidligere nævnt også udmærket.
Adobe Dreamweaver CS4 og CS5 (begge har en god intellisense)

Zend 7 er lidt langsom med hjælpen, men zend 5.5 er rigtigt hurtig, så hvis du bruger den meget, vil jeg foreslå dig at vælge den.

// mcardle
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2010 - 09:00 #8
Jeg vil fraråde at anvende notepad++
Alt for mange 'begyndervanskeligheder' i forbindelse med udviklingen af PHP.

Her er en liste over editor - både gratis og betalingsprogrammer; så kan du jo selv rode gratisprogrammerne igennem og prøve dem af: http://www.php-editors.com/review/
Avatar billede public2 Nybegynder
10. juni 2010 - 09:46 #9
Jeg vil selv anbefale (fordi jeg bruger dem :-)) Notepad++ (fantastisk, nemt og lige til værktøj med mange gode plugins der kan hjælpe i udviklingen) og så Eclipse med PHP addon, som virkelig også er kraftfuldt og især i debugging af kode og hvis du kører PHP "OOP", så er det godt.

Men der findes jo et tons derude og folk sværger til forskellige værktøjer, men jeg selv startede ud med at lære PHP igennem Notepad++ og synes det var fantastisk og en god måde at lære det på og bygge sine projekter op med.
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2010 - 09:53 #10
#9
Jeg skal lige høre om du rent faktisk siger, at valget af IDE har hjulpet dig i din indlæring af at scripte i PHP?
Avatar billede public2 Nybegynder
10. juni 2010 - 14:54 #11
Tja, jeg har stort set altid, siden jeg startede med HTML for 15 år siden brugt notepad, men Notepad++ gjorde det noget nemmere med farvekoder og diverse plugins.

Efter at jeg begyndte at lege med Java og benyttede mig af Eclipse og blev fortrolig med den platform og opdagede PHP modulet, så hjalp det til visse former for debug og til større sider var det dejligt at have dens træstruktur i IDE'en.

Så ja, du kan sige at det hjalp, selvom Notepad++ jo ikke er DreamWeaver eller andre af den slags WYSIWYG editorer, men for mig gør de kun en bjørnetjeneste. Jeg skal lære det selv, ikke trykke på en knap og få generet en kode, desuden kan jeg godt lide at være i kontrol selv.
Avatar billede repox Seniormester
10. juni 2010 - 15:01 #12
#11
Du må selv kunne høre ironien i det du siger; du kan ikke lære noget af en tekseditor - uanset, smarte farver, syntaks hightlighting og jeg ved ikke hvad.

Det svarer stort set til at give en bil til en person, som aldrig har set en bil før, give ham en værktøjskasse med en masse værktøj i og så sige til ham at værktøjet fortæller ham hvordan bilen virker?

Indlæringen kommer andet steds fra; uanset værktøj og emne. Så at bilde en nybegynder ind at en specifik editor hjælper med at lære noget, er reelt set en større bjørnetjeneste end det at din editor kan generere færdigt kode for dig.
Avatar billede public2 Nybegynder
10. juni 2010 - 15:16 #13
Jeg siger ikke at man installere en IDE og boom, så kan man kode what-ever. Det var et nyttigt redskab for mig og det hjalp min indlæring, men jeg har læst tonsvis af bøger, kigget tusindvis af færdigudviklet kode igennem og prøvet mig frem. Jeg tror aldrig du når et punkt i programmering eller scripting hvor man kan sige, at man nu kan det hele. Der vil altid være måder at avancere sig på, så derfor må den bedste læring være erfaring.

Men der var ingen tvivl om, at da jeg startede, først med HTML, så JavaScript, så ASP og sidenhen PHP og Python så var det med til at gøre det nemmere at overskue.

Nu har jeg ikke prøvet, men jeg tror da også at jeg vil have svære ved at programmere i PHP hvis jeg bare brugte notepad.

Manden spurgte om et programmeringsværktøj, og en masse svar har han fået. Nogle synes det er helt fantastisk at sidde i DreamWeaver og fred være med det, men jeg mener selvfølgelig at viden og kunnen kommer andetstedsfra som f.eks. bøger og køre rundt i en masse source code og lære hvad de forskellige funktioner og metoder gør.