Avatar billede mork26 Nybegynder
08. juni 2010 - 18:23 Der er 17 kommentarer

Min Skærm går sort når jeg spiller

hey ..

Jeg har lige fået nyt bundkort, cpu, ram, og hd.. gik fra en 3200 Mhz amd til en dual core 2.6 så det kunne mærkes og jeg var vildt glad fordi nu kunne jeg spille alle de spil som jeg ikke har kunne før.

problemet: Min skærm går i sort.. ja jeg kan sidde og spille et spil, F.eks Batman Arkham Asylum, assassins creed 2, BF 2 bad compagny den slagt lidt mere krævene.. og efter 10-15 min går den sort, og jeg kan høre (da jeg sidder på ventrillo) at lyden siger skrat i mine høre bøffer, også bliver jeg nød til og lukke computeren helt ned for derefter og starte op igen.

Mit grafik kort er et Raedon hd4350 med 1 gb ram..

Har opdateret driveren osv men modtager stadig samme fejl
08. juni 2010 - 18:37 #1
Varme problem !!!
Avatar billede Ganlik Nybegynder
08. juni 2010 - 19:00 #2
Ja, varmen er et godt bud.

Har du god ventilation omkring computeren?

Jeg har prøvet at et af mine grafikkort brændte sammen og ikke virkede mere da det havde fået for meget varme...
Avatar billede MMCortez Nybegynder
08. juni 2010 - 19:07 #3
Jeg har samme problem og skyder på at du bare skal købe vandkøling. Det har jeg tænkt mig men da der ikke er et sted man kan købe den blok jeg skal bruge til mit grafikkort så går der tid før jeg får det til at virke.. med vand ( liquid cooling ) bliver varmen reduceret med ca. 50%  :D
Avatar billede mork26 Nybegynder
08. juni 2010 - 19:11 #4
tror det ikke.. har ikke haft problemer med kortet før.

Har kigget i min ati catalys og kan se at mit kort ligger på 60-65 grader
Avatar billede MMCortez Nybegynder
08. juni 2010 - 19:19 #5
Jamen det er ikke alle grafikkort der kan tåle så høj en varme.. min kan højst tåle 120 grader fordi det er et dobbelt grafikkort og er lavet til ekstremt høje varme temperature. Jeg forstår det heller ikke helt men måske kan det være fordi at spillene er blevet mere krævende og kræver at dit grafikkort bliver et par tand varmere s;
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2010 - 19:34 #6
i stedet for at gætte om det skulle være varme så lad os få det konstateret

hent siw freeware version og under sensors ligger dine temp
kopier dem herind og lad os dem.

http://www.gtopala.com/siw-download.html

det kunne også være en cpu der er varm
Avatar billede MMCortez Nybegynder
08. juni 2010 - 19:39 #7
Altså jeg har også overvejet om det er CPU'en som blir for varm, men er ikke sikker. Hvis du nu bruger Speedfan så kan du jo måle det hele tiden. Det er det jeg gør. Min CPU bliver 50 grader når jeg spiller og den er i stand til at køre 56 grader. Jeg tvivler på det er CPU'en der er noget galt med.
Avatar billede mork26 Nybegynder
09. juni 2010 - 13:42 #8
jeg tror ikke at der er min cpu da den har en konstant varme grad på 50-60 selv når jeg sidder og spiller et spil..

med hendhold til siv programmet

så har jeg hentet og installeret det... kan dog ikke se hvordan man laver en log fil så i kan se info..

ligner meget everest som jeg kender lidt bedre
Avatar billede Slettet bruger
09. juni 2010 - 15:01 #9
brug kommentar når du skriver herinde
svar er i dit tilfælde til lukning af spørgsmål hvis du ikke opnår noget

i siw
ville godt alligevel se de temps du havde

lav et screenshot af sensors og i højre rude ligger tallene
Avatar billede mork26 Nybegynder
09. juni 2010 - 17:46 #10
arhhhh sorry ... christ.. er lidt ny i det her...

oki.. laver lige et screenshot og linker det

håber i kan se det

http://yfrog.com/75screenshotgcp
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 07:31 #11
dit graffikkort er lidt varmt men ikke allarmerende men
der står 70 grader - er det efter et heftigt spil eller bare generelt
også system er lidt over normalt på den ene
du kan sammenligne med mine (vandkøling på cpu)

http://img809.imageshack.us/img809/965/systemtemp.jpg

m.v.h
Avatar billede mork26 Nybegynder
10. juni 2010 - 15:23 #12
så treatmenice du mener at jeg skal have mig et nyt grafik kort, hvis jeg skal spille de her spil, uden af computeren crasher
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2010 - 15:40 #13
det du burde gøre var at lave en alternativ løsning der er billig for at se om det hjælper

tag en 30 mm kabinet køler og sæt 4 skruer igennem og sæt 4 små platic stykker på så skruerne ikke kan nå igennem
sæt den oven på dit graffikkort og spil så løs og se om det hjælper
gør det kan du måske købe en anden køler hos dem her i århus

http://www.coolerkit.dk/vga_kølere-c-32.html?bgsid=lqhcf1oq1kerorbh3o83t6p8r7

du må jo ligesom bruge udelukkelsesmetoden.
11. juli 2010 - 12:36 #14
(Hvad endte denne tråd med ?)
17. september 2011 - 08:39 #15
(Hvad endte denne tråd med ?) [2]
Avatar billede mork26 Nybegynder
18. november 2011 - 17:47 #16
jeg prøver og se om jeg kan point give .. men det eneste jeg kan gøre er at point give ud for min egne forslag ?????
18. november 2011 - 17:54 #17