Avatar billede trigger1978 Nybegynder
08. juni 2010 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af TrendNET IP Kamera

Hej

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe med at opsætte et IP Kamera fra Trendnet ? Kameraet det drejer sig om er TV-IP422W

På nuværende tidspunkt har jeg opsat det såen at det kan tilgås fra nettet uden problemer både lokalt og fra internettet.
Det der volder mig problemer er hvordan man kan opsætte det så, man kan få en email hvis det registrere bevægelse, samt automatisk optagelse til lokal PC/Server, ligeledes ved registrering af bevægelse.

Jeg har søgt på Trendnets hjemmeside i deres support, og set div. ting igennem ang. dette kamera. Men selvom jeg prøver at gøre som de beskriver, så virker det ikke for mig.

Hvis nogen kan hjælpe vil jeg blive rigtig glad :)
Avatar billede tborregaard Nybegynder
09. juni 2010 - 12:30 #1
Hej

Du sætter det op under "Event Config". Her er der en undermenu med navnet "GPIO Trigger". Der kan du både vælge at få tilsendt en mail, eller få kameraet til at lægge billeder op på en ftp, som fx www.secubi-backup.dk . Husk også, at du først skal opsætte "Motion Detection", før det virker.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
10. juni 2010 - 12:51 #2
Hej tborregaard

tak for dit svar. jeg har prøvet at sætte det op som du skriver i dit svar. ligeledes har jeg oprettet mig inde hos Secubi som forslået. men det lader endnu ikke til at virke... jeg er sikker på at jeg gør et eller andet forkert eller mangler at sætte noget korrekt op. Jeg har haft skrevet sammen med en kosulent inde fra Secubi. Og iflg. ham så er jeg sat op til deres specifikationer... så der er noget hos mig der ikke glider som det skal.. kan det ha noget med min firewall at gøre ?
Avatar billede tborregaard Nybegynder
11. juni 2010 - 13:06 #3
Hej

Du skal ikke ændre indstillinger på din firewall eller i din router, når trafikken går ud af huset. Hvad melder fejlen?
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
11. juni 2010 - 20:55 #4
Hej tborregaard

Den melder denne fejl:

Test server

Test Failed!!
Error: Ftp connecting failed

Men jeg synes at lod mærke til at den addresse som den skriver oppe i addresse feltet er min egen interne IP..
Men det skal den måske ?
Avatar billede tborregaard Nybegynder
11. juni 2010 - 22:12 #5
Adressefeltet? Mener du i din browser eller under ftp-indstillinger?. Serveradressen under ftp-indstillinger skal i hvert fald være www.secubi-backup.dk (husk bindestreg). Derefter skriver du dit brugernavn og dit password for det kamera, som du har oprettet derinde.

Der burde ikke være mere i det. Jeg er selv oprettet derinde, og det spiller bare. Desuden er det cool, at det er gratis.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
12. juni 2010 - 09:05 #6
Nej, der burde ikke være mere i det end det. Men ik destro mindre. Så vil den ikke forbinde til deres server.

Jeg er blank for ideer, over hvad det er der mangler af opsætning.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
18. august 2010 - 13:25 #7
Jeg lukker tråden p.g.a. manglende aktivitet.
Tak for den hjælp der har været givet.
Desværre er det endnu ikke lykkedes at configurere mit kamera til den ønskede tilstand.
Avatar billede trigger1978 Nybegynder
31. december 2010 - 14:23 #8
Har fundet fejlen. Det lod til at man skulle huske at indtaste DNS adresserne internt i kameraet før det virkede.