Avatar billede thebayzer Nybegynder
07. juni 2010 - 23:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Placere et vandmærke et bestemt sted på mange billeder

Jeg har en mappe med over 600 billeder, hvor jeg vil lave et vandmærke i nederste højre hjørne.
Jeg har lavet vandmærket som .png-fil og jeg vil placerede det samme sted ved at bruge guide-funktionen view => new guide og vælge 95% både horisontal og vertikal.
Jeg kan dog ikke få batch-funktionen til at virke, og jeg kan ikke umiddelbart finde funktionen i irfanview, hvis den findes ?

Kan nogen hjælpe asap ?
Avatar billede MMCortez Nybegynder
07. juni 2010 - 23:25 #1
http://www.visualwatermark.com/
Her er et program som kan gøre det :)
Det er let at bruge og du kan bare downloade demo'en..
held og lykke
Avatar billede thebayzer Nybegynder
08. juni 2010 - 07:29 #2
Det ser ud som om det godt kunne være en løsning. Hvordan gør jeg helt konkret ? Har du en tut ?
Avatar billede MMCortez Nybegynder
08. juni 2010 - 10:43 #3
Først klikker du på add der oppe hvor der står et 1 tal. så vælger du alle de 600 billeder du skal bruge. Så klikker du oppe på New Watermark. Den står oppe i toppen hvor der står et 2 tal. Der kan du vælge hvilket billede du gerne bruge som watermark. Når du har valgt det og rettet det ind til den størrelse du vil have det, så klikker du nede på watermark nede hvor der står et 3 tal. Så ville jeg gøre det at jeg vælger en destination til alle billederne. når du har valgt det og klikket ok, så går den ellers bare igang med at lave billederne. Voila 600 billeder med watermark ;)
Avatar billede thebayzer Nybegynder
08. juni 2010 - 17:12 #4
Jeg var ret hurtig til at lære alt det du skriver, men hvordan gemmer jeg :) ?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
08. juni 2010 - 17:18 #5
Fandt ud af det. Tusind tak for hjælpen :D
Avatar billede MMCortez Nybegynder
08. juni 2010 - 18:59 #6
Intet problem min ven ;)
Avatar billede thebayzer Nybegynder
16. juni 2010 - 07:15 #7
Programmet virker som udgangspunkt fint. MEN - når jeg lægger et .png-vandmærke på bileder, bliver det ikke samme størrelse på "stående" og liggende" billeder....
Se evt her:
Stående: http://img19.imageshack.us/img19/6751/dsc0009xz.jpg
Liggende: http://img202.imageshack.us/img202/2999/dsc0098dt.jpg

(Modellen er min første levende model, skudt tirsdag den 15.06.2010)
Vandmærket fylder ikke det samme på det færdige billede... ?
Avatar billede MMCortez Nybegynder
16. juni 2010 - 12:17 #8
Hmm... Det kan jeg godt se :/ Måske kan du gå ind og rode lidt ved indstillingerne?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
16. juni 2010 - 17:56 #9
Det ville jo være lettere hvis nogen have oplevet samme problem og fundet en løsning.
Jeg kan jo i princippet adskille de stående og de liggende billeder i to mapper, sætte vandmærke på og derefter lægge dem i samme mappe og arrangere dem efter navn. Det er bare meget manuelt arbejde, da jeg i dette tilfælde har omkring 500 billeder, og det vilkårligt et taget stående eller liggende.... ?