Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 09:37 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Computer lukker pludselig, og vil ikke genstarte!

Hej.
min computer er ret ny (fik den i marts i år)
den har fungeret rigtig fint. men den er begyndt at gå ud pludseligt, og når jeg så vil starte den igen, går den ud under opstart.
jeg tror at det har noget at gøre med varme, for hvis jeg venter ca. 10 min starter den op igen,

håber nogen kan hjælpe!! :(
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 09:42 #1
hent siw freeware versions og under sensors ligger dine temp - der vil du kunne se hvad det er eller kopierer dem herind

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 09:44 #2
Ikke ret mange relevante oplysninger du kommer med!
Er computeren færdig købt? selv samlet? (garanti)?
Dernæst styresystem indhold grafikkort psu(strømforsyning) ram osv.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 09:53 #3
det er en bærbar Toshiba Satellite L500D - 164

Win 7 Home Premium 64 bit

Grafik ATI HD 3200 med 256MB Dedicated memory

4 GB RAM

AMD Athlon X2 QL-65 2.1 GHz

500 GB Harddisk (5400 o/m)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 10:00 #4
07. juni 2010 - 10:05 #5
Det kunne jo være at den ser sådan ud indenfor ->
... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 10:24 #6
Hvorfor smider du den ikke tilbage når der stadig er garanti på dyret
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 11:33 #7
Havde været mit svar hvis jeg bare fik mail fra experten.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 11:34 #8
Havde været mit svar hvis jeg bare fik mail fra experten
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 12:54 #9
Hvis computeren går ned med hedeslag på grund af nullermænd mk. så dækker garantien vel næppe. Så karises henvisning er nok værd at undersøge. Computeren kører måske fint efter en rengøring?
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 13:01 #10
Så beskidt bliver den ikke på 2 mdr.
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 13:15 #11
Ikke normalt nej, og jeg mener heller ikke karises billede skal tages som andet end et skrækeksempel. Men hvis der f.eks. er hund eller kat, kan det ske. Så hvorfor ikke lige se efter for en sikkerheds skyld. Er der ikke noget videre at se, ja så kan computeren ryge til rep, uden risico for at få en regning.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 13:40 #12
Jeg tror ikke det skyldes støv og snavs, for der går aldrig 2 uger uden jeg rengøre den.
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 13:51 #13
Nej når du er så flittig til at rengøre, kan det ikke være problemet. Så er det bare med at bruge garantien.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 13:54 #14
til treatmenice

jeg har hentet programmet, du kan se mine temp. på dette link:

http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=yqqunnzmyfl&thumb=6
Avatar billede Jensen DK Novice
07. juni 2010 - 13:55 #15
Der kan under rengøring være skubbet til noget som så giver dårlig forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:02 #16
din cpu er lidt for varm - enten er køleren ikke god nok eller der mangler kølepasta på den.
det skal du øjeblikkelig få gjort noget ved inden du brænder den af.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:03 #17
kan det være en grund til at den slukker?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:05 #18
kan det være grund til at den slukker
og hvor varm på en CPU max være?
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:06 #19
Avatar billede Jensen DK Novice
07. juni 2010 - 14:06 #20
Ja det kan det godt, det kan være at køleren er ved at falde af eller der er skubbet til den så kølingen er blevet dårlig.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:07 #21
det vil sikkert stå på producentens side hvis du gider rode den igennem - men tro mig den er alt for varm
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:08 #22
okay, det kan jeg nok se, hvad er helt nøjagtig jeg kan gøre ved det?
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 14:10 #23
83 grader det er da voldsomt. Intet under at termostaten slår fra.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 14:29 #24
det er ret svært at svare på men start med at rense den og se efter om den er forskubbet - hvis det ikke hjælper eller det er der problemet ligger er der vel kun den løsning enten at købe noget kølepasta og få det skiftet eller at købe en ny køler.

m.v.h
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 14:58 #25
Men gør du det #24 kan du godt vinke farvel til garantien. Det kan du så vælge, bare du er klart over situationen. Løsningsforslaget er i sig selv udmærket, men løser det ikke problemet, hænger du selv på alt ansvar fremover.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. juni 2010 - 15:09 #26
Få dig nu taget sammen til at bruge din garanti køleren på en bærbar flytter sig ikke.
Avatar billede valbyly Nybegynder
07. juni 2010 - 21:04 #27
poko1
"Få dig nu taget sammen til at bruge din garanti"
Er det ikke lige lovligt overlegent? Lad os nu overlade til spørgeren selv at afgøre hvad han foretrækker ud fra de valgmuligheder der er?
Avatar billede MMCortez Nybegynder
07. juni 2010 - 23:43 #28
Det har noget at gøre med din CPU... enten virker din køleblok ikke længere ellers sidder den ikke godt nok fast på CPU'en.. oplevede det samme, jeg kiggede ind i kassen og opdagede at den ting som køleblokken var sat fast til, var knækket af. Jeg fik den skiftet og så virkede den igen ;) Det har noget med din CPU's varme at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 17:39 #29
hej. jeg  har sendt den til reparation og den kommer imorgen, så håber jeg den virker.... Kæmpe TAK til jer der har hjulpet mig specielt tak til treatmenice, valbyly og poko1
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2010 - 06:39 #30
ok
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juli 2010 - 11:20 #31
treatmenice Er du glad Nu??