Avatar billede thebayzer Nybegynder
06. juni 2010 - 13:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Resize billeder i ps og lave et vandmærke på et foruddefineret sted samt gemme i en bestemt mappe

Jeg har en mappe med over 600 billeder som skal resizes og have et vandmærke, men jeg gør ét eller andet forkert, for når jeg starter batch´en, bliver billederne ikke resizet og der er ikke noget vandmærke. Vandmærket er en brush jeg selv har lavet og skal være i position 95% horizontal og 95% vertical, altså i bunden af højre hjørne.. Kan nogen hjælpe ?

Her er min action: http://img37.imageshack.us/img37/9806/resizess.jpg

og her er batch´en som jeg har sat i gang:
http://img695.imageshack.us/img695/352/batchp.jpg

Jeg vil ikke give SÅ mange points, for selv om jeg sidder her og ikke kan løse det selv, er det TRODS alt ikke SÅ avanceret... :)
Avatar billede jernrosen Nybegynder
06. juni 2010 - 22:56 #1
I stedet for "800 x 600px" kan du måske nøjes med at definere den ene parameter - altså ENTEN 800 bred - ELLER 600 høj - derved forestiller jeg mig at du slipper nemmere gennem resize.

Hvad angår vandmærket tror jeg at gemme den som .png og indkopiere den er bedre end brug af brush.
Avatar billede thebayzer Nybegynder
06. juni 2010 - 23:14 #2
Hvordan definerer jeg kun det en parameter ? Og hvordan er det nu jeg gemmer .png med transparent baggrund ?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
08. juni 2010 - 07:23 #3
Har fundet svar.. IrfanView og Visual Watermark kan gøre arbejdet for mig :)