Avatar billede bjarnefilm Juniormester
05. juni 2010 - 13:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af Windows Billedgalleri, billederne ligger ikke i rækkefølge

Mit styresystem er Windows Vista. Jeg bruger Windows Billedgalleri til at holde styr på mine fotografier. Problemet er lidt indviklet, men her kommer den.

Først fotograferer jeg. Så skal billederne flyttes fra kameraet til computeren. Først tænder jeg for computeren. Så tager jeg memorykortet ud af kameraet og sætter det i en lille holder. Derefter sætter jeg holderen ind i et usb-stik på computeren. Så henter computeren automatisk billederne og lægger dem i en mappe, der hedder
C\bjs\billeder\2010 06 06 Billeder
Efter at have hentet billederne fra memorykortet, sletter computeren hele memorykortet. Så åbner jeg Windows Billedgalleri. Ude til højre klikker jeg på "Billeder" og så klikker jeg på "2010 06 06 Billeder".

Her er det så problemet opstår. Computeren har pænt hentet billederne og lagt dem i en mappe. Men billederne ligger ikke i rækkefølge. De ligger helt tilfældig orden.

Så har jeg prøvet at åbne stifinder og derefter mappen "C\bjs\billeder\2010 06 06 Billeder" og møjsommeligt sidde og give billedfilerne nye numre (dvs nye navne). Det virker i stifinder. Efter billederne har fået nye numre, dvs. 001.jpg, 002.jpg osv, så ligger de i rækkefølge. Men når jeg derefter åbner Windows Billedgalleri og klikker på "2010 06 06 Billeder", så ligger billederne i samme orden, så før jeg gav dem nye numre.

Så jeg har to spørgsmål.
Kan jeg få computeren til at hente billederne i rækkefølge, så jeg ikke skal give dem nye numre?
Hvis det ikke er muligt. Hvordan kan jeg få Windows Billedgalleri til at opdatere, så billederne ligger i rækkefølge, efter jeg har givet dem nye numre?

MVH
Bjarne
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2010 - 14:30 #1
Har du prøvet inde i dine mapper at højreklikke et frit sted og på sorter efter og set mulighederne?
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
05. juni 2010 - 14:44 #2
Det var svaret på, hvordan jeg får Windows Billedgalleri til at opdatere. Mange tusind tak. Smid et svar, så får du pointene.

MVH
Bjarne
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. juni 2010 - 14:47 #3
Det kommer her :-)