Avatar billede tvc Seniormester
31. maj 2010 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installation af OfficePakken på en bærbar uden CD-rom drev (har købt Office på CD)

Hej

Jeg har købt mig en netbook uden CD-romdrev. Er der en metode til installation af OfficePakken fra de CD'ere jeg har?

Hilsen

TVC
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2010 - 20:59 #1
Læg den på en USB nøgle eller installer via LAN fra en anden computer med cd-drev
Avatar billede store-morten Ekspert
31. maj 2010 - 21:29 #2
Køb/lån USB CD-rom drev.

Eks. http://www.datamarked.dk/?id=410&recordid=2979
245.-kr
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
31. maj 2010 - 21:31 #3
Du kan prøve at lave en såkaldt ISO-fil, og installere den dermed. Hvis du vælger min metode, prøv det her:

1. Download dette program: http://www.mediafire.com/?yykghekjdoo
(Brug denne serial til at registrere med:
Navn: Thomas Zauche
Serial: ItAeKhoGuy3ideNru&0&XHMnDSZbYZkFe6VWD2CyAI&11v9cTetL9UjiO6B4fZPX6fK8bEeXfYZmNlwIrd3pmleDKFvWdU&hA_5uN&8h&emo0kxfw&pwSGZZ2LrwBhirBgfdJqk7LjlU_jU0qDDQHhr8qQSeebI8uEpPPsp9Am0

2. I 4 ruder, og til at starte med, skal du bruge den nederste til venstre. Der finder du dit CD/DVD drev, og trykker. Ruden lige ved siden af kan du se de filer som er på CD'en. Du markerer dem alle, og trækker dem i ruden over. Så går du op i "Files", og "Save" og gemmer den på dit flytbare medie (En USB nøgle eller noget).

3. Så installerer du dette program på din pc, hvor der ikke er et CD/DVD drev på: http://www.disc-tools.com/request?p=1de7ebe3e279b81d79c503fffa178e44/DTLite4356-0091.exe (Den installere du med den gratis serial). Så genstarter du din computer, og lader den opdatere sit "virtuelle drev". Når den er færdig, finder du dens lille ikon på proces linjen (Den ligner en hvid cirkel med et blåt lyn i), og højreklikker, og vælger "Mount'n'Drive håndtering. Så trykker du på den lille cd med et plus på, finder din ISO-fil, og dobbelt klikker på den. Så dukker der en linje op i ruden over, og den dobbelt klikker du på.

Så er det bare at installere Office som normalt.

/Gardevoir
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
31. maj 2010 - 21:56 #4
Download prøveversionen af Office fra Microsofts hjemmeside. Når du har installeret det, kan du direkte derfra, aktivere det over nettet med licensnøglen, uden at indsætte cd'en.
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. maj 2010 - 22:32 #5
Gør som helgec skriver kopier den over på usb nøglen på en anden pc sæt usb nøglen i den bærbare tryk på setup og den starter instalationen
Avatar billede tvc Seniormester
03. juni 2010 - 10:31 #6
Tak for hjælpen - jeg forsøger at:

1. Kopiere CD'en over på en USB
2. Download prøveversion
3. Gardevoir_DK's lidt avancerede løsning
4. Køber et CD-rom drev

Jeg vender tilbage når jeg har fundet den løsning der virkede først ;-)

(der går nok en uges tid måske lidt længere)

Foreløbig tak for hjælpen
Avatar billede tvc Seniormester
12. juli 2010 - 11:47 #7
Det blev den lette løsning med download af en prøveversion - tak for alle jeres forslag.

Det blev takeitorleaveit der fandt løsningen denne gang - tak.
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. juli 2010 - 20:14 #8
Jeg bukker og takker :D