Avatar billede thjal Nybegynder
22. maj 2010 - 20:43 Der er 1 kommentar

Sikring af data på HD under wondows XP pro (32 bit)

Ok - jeg har to harddiske i min maskine, på hver harddisk har jeg installeret en windows XP pro (den ene er 32 bit den anden 64 bit). Boot foregår fint ved at der bliver spurgt til hvilken der skal starte og hver maskine kører som de skal. MEN, jeg ville gerne have det sådan at det IKKE var muligt for min 64bit maskine at se de filer, der ligger på den HD (c-drevet, for begge maskiner) hvor min 32 bit XP er installeret. Hvordan gør jeg lige det?

På forhånd tak!
Avatar billede baloose Nybegynder
23. maj 2010 - 01:10 #1
Hvis du vil forhindre at filerne kan læses gennem et andet os er du nød til at kryptere den partition de ligger på, Du kan bl.a. gøre det med TrueCrypt ( http://truecrypt.org/ ), men pas på hvad du laver, da du er nød til at overskrive bootloaderen.

Guldkorn: Hvis du laver rod i systemet senere kan TrueCrypt også køre fra div. liveCD'er, og på den måde kan du hive data ud, men husk nu at tage backup alligevel :)