Avatar billede krohn Praktikant
21. maj 2010 - 00:12 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Forskelig hastighed på samme net med forskelige maskiner

Jeg er lige lidt lost, og ikke helt på hjemmebane.
følgende hardware/software er brugt
1PC: bærbar med win 7 64 bit AMD Neo 1,6 GHz 4GB RAM forbundet med test kable giver en speedtest på 19/16Mbps op mod speedtest.net
2PC: Stationær med win 7 32 bit Intel P4 3,0Ghz 3,5GB RAM prøvet med både et Intel PRO/1000CT, og et Realtek RTL8139/810x net kort forbundet med test kable  giver kun 8/4 Mbps

Jeg forstår ikke helt hvorfor, men mistænker enten netkortet, eller det at 2PC er gammel, og derfor lidt presset (den er kun lager plads så ikke noget stort software instaleret på den, har dog AVG)
Avatar billede kosmos Nybegynder
21. maj 2010 - 09:30 #1
Prøv at opdatere netkortets driver med den nyeste fra producenten, evt. undersøg computeren for virus.
Avatar billede krohn Praktikant
18. august 2010 - 14:09 #2
Det var ikke det, jeg gav op, og flyttede til en ny server. Så lukker her