Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. maj 2010 - 13:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tekst i Paint.net

Når jeg henter fx. en knap frem i Paint.net og lægger en tekst på, så kan jeg i første omgang godt redigere tekst, ændre farve etc., men efter at have gemt knap + tekst, kan jeg ikke tage knappen frem igen og redigere yderligere (og det har man jo ofte brug for) - i stedet opretter Paint et NYT tekstfelt og giver ikke adgang til det eksisterende.
Er der en måde at få lov til at redigere videre på en eksisterende tekst til en knap?
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 13:54 #1
Jeg kender det godt. Jeg tror ikke at der er nogen løsning.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2010 - 13:55 #2
du kan jo gemme en original uden teksten, og så kopiere fra den når ny tekst skal lægges ind over.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. maj 2010 - 14:20 #3
MichaelHoffAdamsen -> Det er måske sådan 'per design'?!

claes57 -> Det har jeg også gjort, men jeg synes, det er besværligt! I PhotoShop kan man jo sagtens gøre det, men her snakker vi jo også en helt anden prisklasse...!
Avatar billede clb92 Nybegynder
19. maj 2010 - 14:22 #4
Det kan ikke lade sig gøre at redigere tekst i Paint.net, og jeg håber snart funktionen kommer til Paint.net, da det er et fantastisk og simpelt alternativ til Photoshop...
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
19. maj 2010 - 14:40 #5
clb92 -> Tak for svar og helt enig! Ved du, om der er planer om det?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. maj 2010 - 14:46 #6
http://www.gimp.org/
jf http://da.wikipedia.org/wiki/GIMP så kan du arbejde i lag, og dermed rette tekster.
Og det er gratis, og findes på dansk.
Avatar billede clb92 Nybegynder
19. maj 2010 - 14:59 #7
Aner det desværre ikke, men der kommer da jævnligt opdateringer til den, så der er vist stadig nogen der udvikler på Paint.net...

Gad vide, om nogen har lavet et plugin til det med tekst? Der findes tonsvis af plugins...
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
05. september 2010 - 12:01 #8
Jeg har prøvet GIMP og kan også godt oprette en tekst som et nyt lag, men når jeg gemmer og henter frem igen, så er der kun eet lag med begge de tidligere lag i sig?
Avatar billede clb92 Nybegynder
05. september 2010 - 22:35 #9
Hvilket format gemmer du som?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. september 2010 - 16:51 #10
Nå ja - det den foreslår: jpg og så vil det selvfølgelig blive til eet billede, men hvis jeg gemmer i GIMP's format, så er der stadig to lag. Mange tak for info.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. september 2010 - 16:52 #11
Vil I lægge svar?
Avatar billede clb92 Nybegynder
06. september 2010 - 17:40 #12
Var da så lidt :)

Svar.

Kan man godt redigere den allerede indsatte tekst i GIMP?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. september 2010 - 19:21 #13
Ja - det kan man godt, når man gemmer i GIMPs eget format.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
06. september 2010 - 19:22 #14
Du har vist ikke fået klikket på 'Svar' - jeg kan ikke afslutte og give point.
Avatar billede clb92 Nybegynder
06. september 2010 - 19:46 #15
Okay, så ved jeg det til en anden gang :)

Svar :)

Jeg klikkede på 'svar' men fandt ud af, at jeg ikke var logget ind, hvorefter jeg glemte af vælge 'svar' igen :(
Avatar billede clb92 Nybegynder
06. september 2010 - 20:26 #16
Tak for point!