Avatar billede niklasnina Nybegynder
19. maj 2010 - 10:36 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ram

En af mine bekendte har en amitech stationær pc med XP home.Han hvil sætte fler ram i maskinen,der sad i forvejen 768 i form af en bloh med 512 og en med 256.han har så købt to blokke af 1GB stykket,når han sætter dem i maskinen genstarter den hele tiden.Han prøver så at fjerne den ene blok med 1GB og erstatter den med den 512 blok der sad der i forvejen,og maskinen kører upåklageligt,er der nogen løsning på det.
Avatar billede sir_plexus Nybegynder
19. maj 2010 - 10:54 #1
Jeg vil nok mene at den blok som han tog ud, er defekt, men det kan vel også være at bundkortet ikke kan klare mere end 1,5 GB RAM, selv om jeg tvivler på dette.

Jeg vil få den blok byttet hvis jeg var ham.

Håber det hjalp.
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 12:52 #2
du laver sådan en cd og booter op på den og tester med en klods i af gangen - første gang der er røde tal er det en dårlig klods
kommer meget hurtigt

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
19. maj 2010 - 14:12 #3
... nu er der jo 2 ens (?) blokke á 1Gb - så er det jo bare udelukkelsesmetoden ???
Avatar billede Slettet bruger
19. maj 2010 - 14:36 #4
man tester altid ram inden brug
man bør også når man køber ny pc spørge om de er testet ellers bør man selv gøre det
Avatar billede niklasnina Nybegynder
19. maj 2010 - 20:59 #5
Jeg vil vende tilbage når jeg har forelagt min kammerat de forskellige muligheder
Avatar billede niklasnina Nybegynder
28. maj 2010 - 17:25 #6
Begge de nye ramblokke er ok er afprøvet,så maskinen kan ikke køre med 2 GB ram men med de 1512 ram.Jeg er lidt i tvilv om hvordan jeg skal give point.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 07:59 #7
Avatar billede niklasnina Nybegynder
29. maj 2010 - 10:59 #8
Jamen så må i jo lægge et svar begge to,er det i orden?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2010 - 11:17 #9
ja gerne for mig
du skal jo ikke bruge svar fundktionen - den mulighed har du for at lukke hvis du ikke havde fået noget brugeligt
man opretter spørgsmål i kommentar
man svarer med kommentar
når noget opnåeligt eller brugeligt er kommet beder man deltager/deltagere lægge et svar man accepterer
nok om det

m.v.h
29. maj 2010 - 11:52 #10
Skipper...
Avatar billede niklasnina Nybegynder
30. maj 2010 - 11:36 #11
jamen så mangler jeg et svar fra karise_larry.
30. maj 2010 - 11:43 #12
Ping...
(Så OK da - Dette er et [svar] ...)