Avatar billede caspersch Nybegynder
17. maj 2010 - 19:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Betalt opgave: Søges ASP.NET programmør

For en kunde søger jeg en ASP.NET programmør, som kan lave en enkelt rettelse i et umbraco system. Det drejer sig om at: <titel>-tag automatisk bliver samme tekst som menupunktet. Prøver jeg på at ændre teksten på menupunktet, så bliver <titel>-tag også ændret. De skulle meget gerne kunne lave en tekst til menupunktet og en tekst til selve side titlen :-).

Det skulle, i mine øjne, være meget simpelt. Så tror du at du kan løse opgaven, så smid en mail til info@ioosinternet.dk

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit
Avatar billede burningice Nybegynder
17. maj 2010 - 22:50 #1
Det er et typisk issue at man gerne vil have at ens menutitel er forskellig fra sidens header og/eller overskrift. Det kan dog nemt løses ved at tilføje en property på ens dokumenttype hvor i man kan udfylde en titel hvis den skal være forskellig fra menuen. Inde i ens skabelon ændrer man så metoden der konsekvent skriver menutitel ud til

hvis sidetitel er udfyldt
  udskriv sidetitel
ellers
  udskriv menutitel
Avatar billede pnr Nybegynder
30. maj 2010 - 12:40 #2
Du kan oprette en generic property på din documenttype (under settings) som f.eks hedder "title", den kan du så indsætte i dit titel tag istedet for "pagename".

<title><umbraco:Item field="title" runat="server"></umbraco:Item></title>
Avatar billede caspersch Nybegynder
15. juni 2010 - 18:08 #3
tak for indlæg, opgave løst.