Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
16. maj 2010 - 21:38 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

bullguard vil ikke installere pga. agnitums firewall.

jeg er i gang med installationen af det nye BullGuard internet security 9.0. installationen afinstallerede først mit gamle BullGuard, hvor efter den genstartede, efter genstart begyndte den at installere det nyy. i samme øjeblik som det starter, kommer beskeden:
Et program, der bruger agnitums firewall blev registreret på computeren.
BullGuard kan ikke finde sammen med det.
Installationen afbrydes.

Jeg har windows 7 64bit.
har aldrig haft andet antivirusprogram på min computer.

håber i kan hjælpe ;D
Avatar billede Vandreren Novice
16. maj 2010 - 22:03 #1
Agnitum Firewall har været en del af BullGuards sikkerhedspakke, Bullguard Internet Security Suite. Om de stadig har et samarbejde, er jeg ikke sikker på, men Agnitum Firewall var i hvert fald inkluderet i BullGuard-pakken version 9.
http://www.agnitum.com/news/Outpost-licensed-to-Bullguard-CAT.php

Mon ikke det er et simpelt tilfælde af, at der er rester tilbage af din gamle BullGuard-pakke, selv om den umiddelbart er blevet afinstalleret?

Prøv at søge på Agnitum, både blandt filer (især i programmappen) og i Registry. :)
Avatar billede Vandreren Novice
16. maj 2010 - 22:05 #2
Korrektion: ... inkluderet i BullGuard-pakken version 7.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
16. maj 2010 - 22:31 #3
jeg har søgt på hele C drevet og den fandt ikke noget.
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2010 - 23:00 #4
kør en reg-cleaner som f.eks. CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2010 - 23:01 #5
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 07:45 #6
http://www.eksperten.dk/spm/909761

CCleaner er kørt. Også Revo uninstaller. Jeg har foreslået ham at lægge spørgsmålet over i viruskatagorien, da jeg har en ide om at folk her er kender mere til selve problematiken omkring antivirusvirusogrammerne og logs f.eks
Avatar billede Vandreren Novice
17. maj 2010 - 16:03 #7
Jeg gentage lige #1:

Prøv at søge på Agnitum, både blandt filer (især i programmappen) og i Registry. :)
Avatar billede Slettet bruger
17. maj 2010 - 16:19 #8
Du kommer i Regestri ved at skrive regedit i søgelinien. Det nederste der ligger i start, hvor der står søg i alle pogrammer og filer.
Jeg tror også, det er der du skal finde problemet.

Husk at tage backup ar Registri først. I filer trykker du eksporter.

Så kan du søge efter Agnitum med F3
Avatar billede Slettet bruger
18. maj 2010 - 22:48 #9
Kom du længere ?
Avatar billede patrick14 Nybegynder
19. maj 2010 - 15:14 #10
Boot i fejlsikret tilstand og kør dette værktøj:

http://www.bullguard.com/media/278521/bg-uninstall.zip

Obs: Kør en gang > genstart > boot igen i fejsikret > kør igen, genstart > i fejlsikret igen > genstart i normalt tilstand > prøv så igen.
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
20. maj 2010 - 21:14 #11
Undskyld har ikke været hjemme de sidste par dage.
den har fundet nogle filer i Registry har slettet dem der hed noget med agnitum firewall eller afw. prøver om det virker nu
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
20. maj 2010 - 21:57 #12
rettelse, den vil ikke slette filerne har jeg lige opdaget, den skriver "ikke alle de angivne værdier kan slettes"
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
20. maj 2010 - 21:57 #13
#10 har prøvet og det virkede heller ikke, men tak.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2010 - 21:23 #14
Gør det nogen forskel at prøve at fjerne resterne i i regestri i fejlsikret tilstand ? Hvis det ikke hjælper så:

Prøv at lave en HiJackThis log og kopier den herind. Evt er der rester af Agnitum at se der. Der skal nok være en klog mand her der vil læse den.

Manual for HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Hent Hijackthis her: http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

PS: Vistabrugere skal klikke med højre-musetast på filen og vælge (Kør som administrator
Avatar billede patrick14 Nybegynder
22. maj 2010 - 18:50 #15
Arh, jeg vil hellere se en combofix log, der kan man se meget mere i end i en hijackthis, så gør venligst dette:

Hent Combofix, og gem den i en mappe:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

klik på Filer->Gem som, navngiv den CFScript, luk tekstdokumentet.

Tag så fat i den nye fil med musen, og før den hen over Combofix-filen, hvorefter du "giver slip" med musen.
http://www.fromsej.saknet.dk/billeder/swfcombo.gif
Så skulle Combofix gerne give sig til at arbejde. Muligvis vil den kræve en genstart, hvilket du skal tillade. Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Kopier den fremkomne log herind.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2010 - 19:05 #16
Jeg var ikke klar over, at combofix kunne bruges til win7 64 bit
Avatar billede patrick14 Nybegynder
22. maj 2010 - 19:19 #17
Ved jeg heller ikke om at den kan, men man kan da prøve, det skader ikke ihvertfald ;)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
22. maj 2010 - 19:21 #18
Hijackthis kan godt køre på 64 bit, men programmets logs er stort set ikke en dyt hver i 64 bit.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 20:04 #19
Jeg forstår ikke dette:

Åbn mappen med Combofix, højreklik et tomt sted i mappen, vælg Ny->tekstdokument, åbn tekstdokumentet, kopier følgende ind:

Killall::
Snapshot::

Dvs. han gør jo intet??!!
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 20:10 #20
john_stigers, hvad med at læse på spywarefri, så vil du se at de bruger denne comand også unden at fixe noget. Bruger man den ikke kan man resikere at få en 10 kilometer lang log.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 20:12 #21
Jeg vil ikke være en sur skid, man da at du åbenbart INTET forstand har på combofix eller programmets comands, så vil jeg forslå dig at du ikke blander dig i tråden hvor at combofix indgår.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 20:34 #22
Personligt anbefaler jeg det ikke, netop af den grund at jeg ikke ved nok om det.

Men jeg trækker min kommentar #19 tilbage, og indrømmer at du har ret.
Avatar billede Slettet bruger
27. maj 2010 - 20:50 #23
Jeg kan slet ikke se logikken. -(

Nu skal eksperterne også en gang imellem passe på,  ikke at mene, at fordi de ved mere, er det en tråd, de har monopol på.

Da jeg har endnu mindre forstand på dette end John Stingers, må jeg jo være endnu mere uønsket. Og trækker mig derfor også ud

Mener dog, at alle burde have lov til at være med i diverse tråde, også for at lære noget mere
Avatar billede patrick14 Nybegynder
27. maj 2010 - 21:21 #24
Det er iorden john ;)

Selvfølgelig er alle velkommende til at bidrage, man skal bare lade hver med at vejlede i combofix, hijackthis og diverse andre programmer hvis at man ikke ved hvad at de gør. Combofix og hijackthis kan være direkte ødelæggende hvis at man fixer eller sletter noget forkert.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. maj 2010 - 21:47 #25
Nemlig :)

Derfor holder jeg mig fra Combofix ;)
Avatar billede Andreas_forslev Nybegynder
24. oktober 2010 - 16:31 #26
Undskyld min lange offline tid, har formateret og det virker fint nu.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 16:54 #27
Jeg vil mene det giver mere logik at uddele point til dem der hjælper, istedet for at tage dem selv?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 16:55 #28
At du valgte at formattere er jo ikke hjælpernes skyld :)