Avatar billede zeppelin Nybegynder
16. maj 2010 - 19:18 Der er 6 kommentarer

Skriverettigheder fra Windows 7 til OSX ved brug fa bootcamp

Hej

Jeg har fået installeret Windows 7 vha. bootcamp, men kan ikke skrive til min OSX partition fra Windows 7. Den siger jeg ikke har rettigheder til dette.
Er det nogle rettigheder man kan slå fra/til eller hvad gør man i denne situation?

Når jeg er i OSX har jeg skriverettigheder til begge partitioner.

Spørg endelig for mere info.

På forhånd tak.
Avatar billede egonspock Seniormester
16. maj 2010 - 19:24 #1
Windows kan ikke skrive til HFS+, som filsystemet er, og det er nok det, der er årsagen. Så kommer der heller ikke så meget skidt med den vej, vil nogle mene ;-)

Jeg ville nok installere Dropbox på partitionen eller lignende og så overføre filer den vej. Eller bruge en ekstern harddisk formateret i FAT32. http://dropbox.com
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 19:25 #2
Så vidt jeg ved bruger Mac OSX et filsystem, som Windows ikke er i stand til at læse. Måske kan en driver eller et tredjepartsprogram gøre det?
Avatar billede zeppelin Nybegynder
16. maj 2010 - 19:32 #3
Jeg kan fint læse fra OSX partitionen, men har blot problemer med at skrive dertil.

Problemet er at jeg vil benytte Windows til "Ember Media Manager", da dette ikke er lavet til OSX. Herved vil programmet have lov at skrive til mappen på min OSX partition hvor jeg har mine ting liggende. Kan det tænkes der findes en driver eller program som gør dette muligt?
Avatar billede Slettet bruger
16. maj 2010 - 23:53 #4
Programmet MacDrive praler med at kunne gøre det du ønsker. Det koster penge, men du kan jo download prøveversionen, og se, om det opfylder dine behov.
Avatar billede kado Nybegynder
17. maj 2010 - 16:09 #5
Har du tjekket her:
http://www.apple.com/support/bootcamp/

det giver svar på det meste.

/kado
Avatar billede zeppelin Nybegynder
30. maj 2010 - 21:42 #6
kimsey0: Perfekt, det var præcis hvad jeg ledte efter og det virker helt som jeg ønskede.

Smid et svar, så er der point.