Avatar billede troels_madsen Nybegynder
12. maj 2010 - 22:14 Der er 2 kommentarer

XP Pro 64 & Pentium dual core?

Jeg har lige modtaget min nye bærbare PC med win 7 64 bit OS og Intel Pentium Dual Core 2,2GHz (T4400) CPU. Da jeg har hørt, at microsoft har store problemer med battery drain på win 7 maskiner valgte jeg at installere XP på maskinen i stedet. Dette kan dog ikke lade sig gøre. Under selve booten kommer meddelelsen "A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer" Der står også noget med, at det måske er harddisken den er gal med, men win 7 kører fint på den.

Er det fordi Intel Pentium Dual Core 2,2GHz (T4400)systemet ikke er understøttet i XP Pro 64 bit corperate edition? Eller hvad er problemet?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. maj 2010 - 07:09 #1
Under booten?
Du har fået installeret Xp, og fejlen opstår under opstart første gang efter reboot?
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
13. maj 2010 - 18:08 #2
Nej, jeg booter fra XP CD for at formatere harddisken, efter indlæsning af få drivere kommer fejlmeddelelsen. Altså inden jeg overhovedet er nået til formateringen.

Jeg prøvede bagefter at installere en 32 bit version. Det gik fint, lige indtil installationen var færdig, og XP skulle starte for første gang, så kom samme fejlmeddelelse.

Venlig hilsen troels