Avatar billede hshlund Nybegynder
12. maj 2010 - 13:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nyt spejlreflekskamera gammel linse

Hej Eksperter.
Jeg er på udkik efter et spejlreflekskamera.
Har et gammelt Nikon f401 som jeg ikke har brugt i mange mange år.
Mit spørgsmål går på om der er en idé i at kikke efter et nyt Nikon som kan bruge de gamle AF 35-70mm og 70-210mm linser eller er den digitale verden ikke forenelig med den gamle??
Hvis det ikke er en god idé, er der så nogen forslag på et kamera til omkring 5000.
Skal bruges til livet i en familie med unger og hunde, ferier og fester.
Tænker selv på Nikon eller Canon men kender ikke de forskellige modeller
Hilsen Henrik
Avatar billede thov Forsker
12. maj 2010 - 13:25 #1
Hvad er bedst ?
Et super-duper DSLR kamera liggende hjemme i skuffen, eller et lommekamera man har med sig overalt.

Og så dårlige er de altså heller ikke, de små :-)

Og genbruge gamle objektiver kan kun visse Canon modeller.
Den slags gør Nikon ikke i, for selv om objektivet måske kan monteres, er brændvidderne ude i skoven.
(Der er størrelsen af CMOS chippen til forskel).
Avatar billede hshlund Nybegynder
12. maj 2010 - 15:18 #2
Hej Thov
Jeg har et lommekamera som er ok men heller ikke mere... De nye mobiltlf'er er også smarte og nemme men vil rigtig gerne ha et spejlrefleks igen. En fantastisk fornemmelse at ha i hånden :-)
Avatar billede thov Forsker
12. maj 2010 - 15:53 #3
Er man seriøs nok, er der heller ingen grund til at nøjes med et enkelt kamera.
Og der er nok at vælge imellem http://www.digitalfotoonline.dk/show.asp?ID=1612
Avatar billede hshlund Nybegynder
15. maj 2010 - 17:29 #4
Hej thov
Tak for svar og det sidste link. Nu har jeg så et nyt spørgsmål men må blive i en anden tråd :-)
hilsen Henrik
Avatar billede hshlund Nybegynder
15. maj 2010 - 17:31 #5
ups, skal lige finde ud af det med pointgivning
Avatar billede hshlund Nybegynder
15. maj 2010 - 17:41 #6
Hej Thov
Kan ikke lige finde ud af om jeg gav mig selv point, giv lige lyd hvis det er tilfældet....
Avatar billede thov Forsker
15. maj 2010 - 17:43 #7
Jo, da - du tog dem selv :-)
Men skidt med det, for point kan alligevel ikke bruges til noget...
Avatar billede hshlund Nybegynder
15. maj 2010 - 18:00 #8
Det er jeg ked af, ikke så elegant..... men tak for hjælpen. Fandt svar i en anden tråd på mit andet spørgsmål, så køber et Canon eos 500d
hilsen Henrik