Avatar billede krestenbanke Nybegynder
10. maj 2010 - 08:55 Der er 2 kommentarer

Positionering ved load af flere usercontrols

Hej alle,

Jeg skal lave en række billetter, der kan vises i runtime (og senere printes).

Den enkelte billet har jeg lavet som en usercontrol, og denne loader jeg og tilføjer til et panel:

var v = (MyControl)LoadControl("~/MyControl.ascx");
Panel1.Controls.Add(v);

Problemet er, at jeg gerne vil kunne vise flere billetter efter hinanden i panelet. Altså således at der eksempelvis vises tre billetter under hinanden.

Hvis jeg bruger ovenstående placeres usercontrols'ne præcis oveni hinanden.
Hvordan styrer jeg deres placering - altså eksempelvis sætter dem ind med 300px mellemrum eller lignende? Når jeg tilføjer literals placeres disse automatisk, men ikke når jeg smider usercontrollen ind...

Håber I kan hjælpe!

-Kresten
Avatar billede -xyz- Nybegynder
10. maj 2010 - 09:02 #1
Du kunne lægge dem i endiv (Panel) og angive højde på den
Avatar billede krestenbanke Nybegynder
10. maj 2010 - 19:00 #2
Jeg har prøvet at lægger kontrollerne i hver deres div-tag og sætte "top" på div-tag'et. Kontrollerne smides dog stadig in på samme plads.
Hvad gør jeg forkert?

myControl mc1= (myControl)LoadControl("myControl.ascx");

HtmlGenericControl div1 = new HtmlGenericControl("div");
div1.ID = "div1";
div1.Attributes["style"] = "top: 10px; width: 400px;";

div1.Controls.Add(mc1);

HtmlGenericControl div2 = new HtmlGenericControl("div");
div2.ID = "div2";
div2.Attributes["style"] = "top: 300px; width: 400px;";

myControl mc2 = (myControl)LoadControl("myControl.ascx");
div2.Controls.Add(mc2);

myPanel.Controls.Add(div1);
myPanel.Controls.Add(div2);
myPanel.Visible = true;