Avatar billede websurfer11 Novice
08. maj 2010 - 03:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Google startside not found - er det en trojaner?

Pludselig omdirigeres min Google.dk starside om til følgende link:

http://www.google.dk/sorry/?continue=http://www.google.dk/

Uanset hvad jeg gør, vender den tilbage.

Jeg har prøvet at rense med Antispyware Pro. Så var problemet løst troede jeg. Google blev vist korrekt som startside, indtil næste genstart, så var den gal igen.

Jeg har kørt totalskan med Kaspersky Antivirus og et risk blev fjerntet, men mit problem består stadigvæk.

Er det virus - en trojaner? - eller noget mere uskyldigt?

Hvordan løses problemet? Gode programforslag?
Avatar billede Jensen DK Novice
08. maj 2010 - 06:56 #1
Hent dem her og kør en tur, lad dem slette det som bliver fundet.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.

Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.

Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 08:06 #2
Der ligger noget "snavs" i din registreringsdatabase som popper op ved hver genstart.  Antivirus programmet ikke kan åbenbart ikke fjerne nøglerne. Det tror jeg at Malwarebytes gør som silbidor henviser til.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. maj 2010 - 08:07 #3
Sikke noget vrøvl: Antivirus programmet kan åbenbart ikke fjerne nøglerne.
Avatar billede websurfer11 Novice
08. maj 2010 - 11:34 #4
silbidor.  Jeg skrev dette fortvivlede indlæg midt om natten efter at have sat Kaspersky Antivirus til at hurtig-scanne. Den fandt lidt og rettede/slettede/satte i karantæne automatisk.
Inden jeg gik i seng - satte jeg den til Full-scan med automatisk retning. Da jeg stod op om morgenen havde Kaspersky allerede fundet en del mere. Jeg genstartede og pist væk var pronlemet. Jeg har nu genstartet og ventet i flere omgange og problemet er væk. Computeren er tilmed blevet hurtigere.

Dertil prøvede jeg at køre CCleaner. Fand overflødeige filer, som blev slettet og Fandt fejl i regbasen, som blev rettet.

Derpå hentede og kørte jeg Malwarebytes Anti-Malware.
Her blev yderligere fundet et par trojanere og andet majware.

PC' en er nu renset - fri for problemet med startsiden og ikke mindst _væsentligt_ hurtigere.

Jeg vil nu slutteligt køre en defragmentering.

silbidor, selvom problemet egentligt blev løst med Kaspersky Antivirus, som jeg i første omgang kun kørte en Hurtig-scan med, så har min pc alligevel profiteret meget, af de råd du gav til rensning af PC, så skriv et svar med anmodning om points.
Avatar billede Jensen DK Novice
08. maj 2010 - 13:42 #5
Tillykke med at du er sluppet af med ulykkerne.