Avatar billede vvKristian Nybegynder
05. maj 2010 - 19:06 Der er 12 kommentarer

Fejl i MSN installering

Har et stort problem da jeg lige har installeret min computer på ny. Der røg mit msn, og nu vil jeg selvfølgelig installere det igen.

Jeg henter det fra nettet (Windows Live), åbner det, den tænker lidt om kommer med følgende fejl:

Error: OnCatalogResult :0x8104000b

Next. Steps: Cannot download Windows Live programs unless you´re connected to the internet.

Problemet i det er at jeg ER på nettet (dog), så ved ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet alt synes jeg.
Min firewall er "lukket" (off).

Kan i hjælpe?
05. maj 2010 - 20:24 #1
Velkommen til E. ...

Generelt: Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken form for "på nettet" ?
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 20:29 #2
Avatar billede vvKristian Nybegynder
05. maj 2010 - 20:35 #3
Mange tak :)

Jeg bruger XP version. Søger på google efter Messenger live, og henter den nyeste version 9.0. Kan dog ikke hente det fra msn.dk da den laver fejl/kan ikke finde siden når jeg trykker download/hent.

Så har hentet den nyeste version fra Filehippo, filen hedder (wlsetup_custom) , jeg åbner også kommer den besked som beskrevet længere oppe. Og jeg ER på nettet, har intet problem med det :)

Kan ikke hente offline versionen du linker til der, da siden ikke findes når jeg åbner :S

Har sidder i flere timer nu, og INTET virker, er ved at gå psykisk ned ;).

Håber på hjælp.
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 20:51 #4
1. Gå ind på
http://download.live.com/?sku=messenger

2. Klik på knappen Hent.

3. Annuller den filoverførsel, der vil gå i gang automatisk.

4. Knappen Hent har nu skiftet navn til Prøv igen. Klik på Prøv igen, og overførslen af offline installeren (130 MB) begynder.
Avatar billede vvKristian Nybegynder
05. maj 2010 - 21:13 #5
Der kommer ikke noget automatisk download, kommer ind på siden også står der hent nu, trykker der også går den videre og kommer ind på en side som ikke kan findes, og de tips hvor de skriver om man har skrevet siden rigtigt osv. (kontroller du har skrevet www og ikke ww, osv.)
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 21:27 #6
Noget må blokere for din adgang til wl.dlservice.microsoft.com

Det forklarer den fejlmeddelelse, du beskriver i #0.

Har du et overbeskyttende sikkerhedsprogram?
Avatar billede vvKristian Nybegynder
05. maj 2010 - 21:28 #7
Har slået firewall fra. Intet andet. hm
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 21:32 #8
Du har også problemer med msn.dk (nævnt i #3).

Har du adgang til http://windowsupdate.microsoft.com/ ?
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 22:11 #9
Jeg ville bare vide, om du har problemer med at tilgå andre MS-relaterede sider.

Anyway, hvis du er sikker på at det ikke er et sikkerhedsprogram der blokerer for din adgang til wl.dlservice.microsoft.com (og evt. andre sites), så kan det skyldes malware.
Avatar billede vvKristian Nybegynder
05. maj 2010 - 22:34 #10
Problemet er løst nu. Tror det bestod i at jeg før idag formaterede min pc. og dernæst installerede Firefox på den, og når jeg så bruger den kan den ikke hente det eller bruge Microsoft's sider :s

Formaterede endnu en gang, og prøvede at hente Messenger live inden jeg installerede andet, og vupti - nu virker det!

Tak for hjælpen herinde ! :)
Avatar billede Vandreren Novice
05. maj 2010 - 22:38 #11
Godt at det virker nu, men jeg kan sagtens bruge FF på MS-sider. :)

Husk at lukke spørgsmålet som beskrevet i FAQ.
http://www.eksperten.dk/faq
06. maj 2010 - 06:21 #12
NB: ... formaterede min pc... - Husk derefter 100% WindowsUpdate - også af IE selvom du siger at du ikke bruger den!!!