Avatar billede maxxdigg Nybegynder
20. juli 2001 - 20:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

nemt 3d program

Jeg benytter mig i øjeblikket af 3d studio max 2.5, og jeg synes det er møgbesværligt. At få kameraet til at rotere ordentligt og derefter skifte bane, så det kan pege på et andet objekt og rotere rundt om det, tager en evighed at programmere, og jeg får det aldrig til at være som jeg vil have det alligevel.
Er der et 3d program, der arbejder i layers i stil med Macromedia Flash? For det er virkeligt svært at rykke rundt på forskellige objekter, når de skal begynde at bevæge sig i forskellige timeframes. Jeg er stadig newbie i programmet, men kan ikke komme videre, hvis ikke denne proces forenkles kraftigt. Har I et program I kan anbefale, eller er det blevet nemmeret at styre i release 3.1?
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
22. juli 2001 - 02:50 #1
Tålmodighed er en god ting.

Du får ik et bedre animations program end 3d max
Har du forresten prøvet at give kameraet en \"pick path\" ? kan være det gør det nemmere.

Giv det program tid. DET ER GODT !!!!
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 08:34 #2
Jooo, men umiddelbart kan jeg ikke finde ud af det, og det irriterer mig. Jeg plejer ikke at skal investere i store bøger, for at lære at bruge programmer, men 3D Max sætter min tålmodighed på prøve... Det er ikke noget indviklet jeg vil lave, for hvis jeg ville det, ville jeg nok investere i en bog om emnet... Jeg har arbejdet med det i 1 år nu, og kommer ingen vegne, og for at et program skal fange mig, skal det fungere mere brugervenligt.
Og jeg skal slet ikke komme ind på modeling i det program, for det er da en rodet omgang møg. Men det kan være, at det bare er mig. Men der må være noget der er nemmere at bruge derude, noget som nok ikke er lige så avanceret. Avanceret er ikke lige hvad jeg behøver lige nu!
Avatar billede janmansilver Nybegynder
22. juli 2001 - 21:53 #3
Prøv LightWave...

Jeg startede faktisk selv med den nøjagtige same version af 3d studio max som dig! Jeg fandt dog senere ud af at der fandtes et meget bedre alternativ: LightWave.

Menusystemerne er bygget meget mere logisk op i lightwave end i 3d studio max! Efter min mening er brugerfladen i 3d studio max en katastrofe. Selvfølgelig er 3d noget er sværste der findes, men det er altså ikke så svært som det gøres til i 3d studio max

Desuden laver lightwave pænere billeder end 3d studio max, fordi lightwaves \"render engine\" er bedre, dog er den i max lidt hurtigere.

Modellerings processen i LightWave er faktisk bygget lidt op som layers du kender fra photoshop! Det kan rent faktisk godt lade sig gøre at lave en avanceret figur, noget jeg aldrig fandt ud af i max! Jeg kunne faktisk kun lave meget simple figurer og bogstaver i max!(Brugte det dog også kun i tre uger.)

Du skal dog indstille dig på at 3d stadig er noget meget besværligt noget, selv i LightWave! :o)
Avatar billede janmansilver Nybegynder
23. juli 2001 - 19:15 #4
Takker for point! :o)

Her er lige nogle gode lightwave links:
www.includelight.nu
www.oera.net
www.flay.com
www.3dcafe.com
www.newtek.com
www.raph.com

Held og lykke! :o)